Nyheter

Nyttan för e-handlarna fokus för ny VD på Ehandel.se

Den första januari tillträdde Johan Svensson som ny VD på LRF Medias dotterbolag Ehandel.se. Vi tyckte det var dags att ta pulsen inför året som väntar, som bland annat kommer att innebära en fortsatt nordisk etablering.

Johan Svensson tog över rollen som VD hos Ehandel.se den 1 januari.

Vad är det första du tänker ta tag i nu som nybliven VD?

– Jag har ju haft en god insyn i bolaget från min styrelseroll under ett år sedan LRF Media förvärvade bolaget och det gör förhoppningsvis startsträckan kortare. För mig är teamet centralt och därför har jag de senaste veckorna spenderat flera dagar i Helsingborg där jag har fått möjlighet till bra samtal, både med de som har flera års erfarenhet och de som är nya i teamet och som kan bidra med sina intryck. Jag ser också väldigt mycket fram mot att få träffa e-handlare, kunder och partners för att få fler insikter om hur vi kan utveckla och växa vårt bidrag till e-handeln.

Vad har du som VD för Ehandel.se för förväntningar inför 2019? 

– Ehandel.se är ett tillväxtbolag inom ett område som växer snabbt och mina förväntningar går i samma riktning. Vi ska fortsätta växa och det är också det uppdrag jag har. Under 2018 har Ehandel.se startat upp verksamhet i Norge, Finland och Danmark och den nordiska etableringen är en viktig del för tillväxten. Jag ser som vår viktigaste uppgift att fortsätta utveckla nyttan för våra medlemmar och alla som arbetar med e-handel och att fortsätta leverera bra och relevant innehåll med journalistik, event och tjänster.

Vilka utmaningar ser du inför nästa år och hur ser du att ni ska möta dem? 

– Det finns flera stora utmaningar som vi behöver vara ödmjuka inför och som jag också vet att teamet på Ehandel.se ser fram mot att ta sig an. Det handlar såklart om den nordiska etableringen, men också om de utmaningar som följer när ett företag och en organisation växer. Att gå från en till fyra marknader innebär, utöver en större arbetsinsats, också att arbetsprocesser prövas och det är viktigt att vi är lyhörda inför de lokala behov och förutsättningar som varje marknad har.