Om mediehuset LRF Media

Vi är mediehuset som förstår kraften i jorden och potentialen i det gröna näringslivet. Vi skapar innehåll som engagerar och tjänster som gör nytta. Vi är ett nav för innovation och nya affärsmöjligheter. Tillsammans driver vi idéer som får landet att växa. Genom våra starka varumärken Land, Land Lantbruk, Land Skogsbruk, Lantmannen, ATL, Brid, Agfo, Skira, Ehandel, Ehandel Growth, Influens, Showroom och Brath driver vi landets frågor för en innovativ och växande landsbygd.

Vi är ett dotterbolag till LRF, Lantbrukarnas Riksförbund, med huvudkontor i Stockholm. Annika R Hermanrud är tf VD för företaget.

Vår ambition är att med stort kunnande och bred kompetens fortsätta att leverera nya produkter av hög kvalitet åt det gröna näringslivet. Vi ser det som vår uppgift att skapa nytta, inspiration och underhållning för alla som bor och verkar på landsbygden.

Med varumärken som ATL, Land, Land Lantbruk, Land Skogsbruk, Lantmannen, Agfo, Skira, Ehandel, Ehandel Growth Influens.se och Showroom når vi ut till över en miljon människor i Sverige.

Ledningsgrupp

  • Annika R Hermanrud, tf VD och Publisher
  • Johan Svensson, Affärsutvecklingschef
  • Björn Lorentzi, tf Kommersiell chef
  • Malin Egelstig, Ekonomichef
  • Malin Hagman, Head of People and Culture

Styrelse

Ordförande: Anna Karin Hatt, VD och koncernchef, LRF
Ledamöter: Lars-Henrik Andersson, partner på Cirio Advokatbyrå, Anna Martinkari, Head of digital analytics, Telia, Carl Gyllfors, senior konsult och rådgivare, samt Martin Alexandersson, affärsutvecklingschef LRF, och ansvarig för LRF Ventures.
Arbetstagarrepresentant: Ulf Aronsson, ATL, samt Helena Gohde, Land Lantbruk.

Affärsidé, mission och vision

Vi är landsbygdens och det gröna näringslivets mediehus.
Vi får landet att växa!
Hela landet växer.

Här hittar du kontaktuppgifter till oss på LRF Media.

Pressrum.