Om mediehuset LRF Media

Vi är mediehuset som förstår kraften i jorden och potentialen i det gröna näringslivet. Vi skapar innehåll som engagerar och tjänster som gör nytta. Vi är ett nav för innovation och nya affärsmöjligheter. Tillsammans driver vi idéer som får landet att växa. Genom våra starka varumärken Land, Land Lantbruk, Land Skogsbruk, Lantmannen, ATL, Brid, Agfo, Skira, Ehandel, Land Shopping och Brath driver vi landets frågor för en innovativ och växande landsbygd.

Vi är ett dotterbolag till LRF, Lantbrukarnas Riksförbund och har huvudkontoret i Stockholm. Ann Henriksson är företagets VD.

Vår ambition är att med stort kunnande och bred kompetens fortsätta att leverera nya produkter av hög kvalitet åt det gröna näringslivet. Vi ser det som vår uppgift att skapa nytta, inspiration och underhållning för alla som bor och verkar på landsbygden.

Med varumärken som ATL, Land, Land Lantbruk, Land Skogsbruk, Lantmannen, Agfo, Skira, Ehandel och SHOWROOM når vi ut till över en miljon människor i Sverige.

Ledningsgrupp

  • Ann Henriksson, VD
  • Johan Svensson, Affärsutvecklingschef
  • Qamyar Ghomi, Kommersiell chef
  • Annika R Hermanrud, Publisher
  • Jonas Wennersten, Ekonomichef

Styrelse

Ordförande: Anna Karin Hatt, VD och koncernchef, LRF
Ledamöter: Lars-Henrik Andersson, partner på Cirio Advokatbyrå, Anna Martinkari, Head of digital analytics Telia, Carl Gyllfors senior konsult och rådgivare och Martin Alexandersson, affärsutvecklingschef LRF och ansvarig LRF Ventures
Arbetstagarrepresentant: Ulf Aronsson, ATL samt Helena Gohde, Land Lantbruk

Affärsidé, mission och vision

Vi är landsbygdens och det gröna näringslivets mediehus.
Vi får landet att växa!
Hela landet växer.

Här hittar du kontaktuppgifter till oss på LRF Media.

Pressrum.