Nyheter

Josefine Blomquist blir ansvarig för all annonsförsäljning på LRF Media

LRF Media förstärker sin annonsförsäljning med Josefine Blomquist som tidigare delat sin tid mellan LRF Media och uppdrag för andra mediehus. Från och med den 1 januari blir Josefine Blomquist annonschef på LRF Media med ett annonsansvar för samtliga titlar.

– Vi har jobbat tillsammans med Josefine i flera år och vet vilken förmåga hon har att leda och representera våra medievarumärken. Vi ser mycket fram mot att ha Josefine på heltid hos oss framöver, säger Johan Svensson, affärschef LRF Media.

Fokus på titlar inom det gröna näringslivet

Josefine Blomquist är sedan 2021 försäljningschef på Adviser, med övergripande ansvar för bolagets 16 säljare runtom i landet. Nu lämnar hon rollen som försäljningschef och sina övriga uppdrag för att i stället ägna sig fullt ut åt uppdraget som annonschef för LRF Media.

– Det är i den här rollen jag trivs allra bäst, jag är superpepp på att komma i gång fullt ut, säger Josefine Blomquist.

Hos LRF Media kommer hon framförallt att fokusera på annonsförsäljningen för mediehusets starka titlar inom det gröna näringslivet: Land Lantbruk med Land Skogsbruk, ATL, Lantmannen och även Land och AGFO.

– Det är starka varumärken som jag känner mycket för, och det är spännande att bli mer involverad och utveckla vårt annonserbjudande, säger Josefine Blomquist.

"Stärker annonsaffären"

Josefine Blomquist tillträder sitt nya uppdrag den 1 januari, och hon blir då ansvarig för LRF Medias samlade annonsförsäljning med både dedikerade annonssäljare och säljbolag. LRF Media samarbetar idag med säljbolagen Adviser, Cape Media och ProAd.

– Vi är väldigt nöjda med den här lösningen. Med Josefine vid rodret kommer vi att få en närmare dialog med både våra annonsörer och säljare. Jag är övertygad om att den här fokuseringen kommer att stärka vår annonsaffär framåt, säger Johan Svensson.

För mer information: Johan Svensson, affärschef LRF Media, 073-558 19 97.