Nyheter

Ehandel Growth investerar i Familjekortet.se

Ehandel Growth investerar i bolag som skapar värde för e-handlare och har under 2022 investerat i bolagen Easy Peasy och Showroom. Nu investerar man i förmånssajten Familjekortet.se.

Familjekortet.se startade 2015 och har över 218 000 anslutna familjer som tar del av förmåner och erbjudanden från olika varumärken och e-handlare.

- Familjekortet.se är en viktig marknadsföringskanal för alla e-handelsföretag med familjen som huvudmålgrupp och att man nu utökar med ytterligare verksamhet* som skapar värde för e-handlare gör att vår investering känns helt rätt, säger Johan Svensson, VD för Ehandel som även går in i styrelsen för Familjekortet Sverige AB.

Johan Rutgersson som är styrelseordförande och delägare i Familjekortet välkomnar Ehandel som delägare.

- Vad som började som en idé har under åren växt till Sveriges största förmånssajt till barnfamiljen. Tanken med Familjekortet.se har från start varit att hjälpa handlare nå genom bruset till en tydlig målgrupp. Att få ta nästa steg i denna bolagsresa ihop med en stark aktör som Ehandel Growth är vi mycket stolta över och ser att det skapar ytterligare förutsättningar för framgång.

* Den 1 december förvärvade Familjekortet marknadsplatsen Landshopping av LRF Media (moderbolag till Ehandel) och blir därmed än mer relevant för Sveriges e-handelsföretag. 

Läs mer om Ehandel Growth på www.ehandelgrowth.se.

För mer information:
Johan Svensson, VD Ehandel och investeringsansvarig Ehandel Growth
johan.svensson@ehandel.se

Johan Rutgersson, styrelseordförande och delägare Familjekortet, 0708-15 72