Nyheter

Landshopping får ny ägare

LRF Media säljer Landshopping efter ett strategiskt beslut att inte driva egen e-handel. De nya ägarna kommer att driva vidare Landshopping som marknadsplats.

Landshopping startades av LRF Media 2017 och under 2019 utökades satsningen med en skräddarsydd plattform anpassad för marknadsplatsen. Nu väljer LRF Media att sälja Landshopping och fullföljer därmed den beslutade strategin att inte driva egen e-handel.

– Vi har investerat i och byggt upp Landshopping och vi har lärt oss mycket av att driva e-handel. Den erfarenheten har vi stor nytta av både i vår medieaffär och när vi investerar i nya e-handel enablers, säger Ann Henriksson, VD för LRF Media.

De nya ägarna är Familjekortet Sverige AB i Borås med förmånssajten Familjekortet.se som huvudverksamhet.

– Det är roligt att Landshopping kan fortsätta att utvecklas som marknadsplats med alla fina relationer med både handlare och konsumenter, säger Frida Bäckström som ansvarat för Landshopping.se på LRF Media.

Gabriela Saavedra som är VD för Familjekortet kommenterar köpet av Landshopping så här:
–  I och med förvärvet av Landshopping så tar vi nu steget till att bli en fullfjädrad marknadsplats och expanderar vår affärsmodell samt erbjudandet till våra kunder. För våra medlemmar innebär det också att Familjekortet kommer bli en one stop shop där du både hittar de bästa erbjudanden och nu även genomföra köpen direkt.

Ann Henriksson ser fram mot ett fortsatt nära samarbete med de nya ägarna kring Landshopping.

– Det känns väldigt bra att Landshopping får nya ägare och våra läsare kommer fortsatt att få möjlighet att ta del av det fina produktutbudet via tidningen Land som även framöver kommer att vara en viktig marknadsföringskanal för Landshopping.

För mer information, kontakta:
Ann Henriksson, VD LRF Media, 010-18 44 151
Frida Bäckström, e-handelsansvarig LRF Media, 010-18 42 564
Gabriela Saavedra, VD Familjekortet, gabriela@familjekortet.se