Nyheter

Malin Hagman blir ny Head of People and Culture på LRF Media

Malin Hagman får den nya rollen som Head of People and Culture på LRF Media. Hon tillträder sin nya roll 1 augusti. – Kultur och arbetssätt är en viktig och prioriterad fråga för oss på LRF Media, och nu bygger vi ut HR-rollen för att kunna stötta utvecklingen i koncernens bolag Brath, Brid, Ehandel och Showroom också, säger VD Ann Henriksson.

Malin Hagman har jobbat med HR-frågor i snart 15 år, och är redan välbekant med LRF Medias verksamhet.

– Jag har jobbat i tio år inom LRF-koncernen, varav de senaste fyra åren lite mer än halvtid med HR-frågor på just LRF Media, och nu ser jag fram emot att få en större tillhörighet, säger Malin Hagman.

– När det nu fanns en möjlighet var det ett lätt val för mig att gå över helt och hållet till LRF Media – det är en väldigt vänlig och spännande arbetsplats, som både förädlar och förbättrar sin kärnverksamhet och samtidigt utvecklar nya affärer.

Bland de nyare affärerna i koncernen märks till exempel Showroom, en samlingsplats för LiveShopping, och kommunikationsbyrån Brid som nyligen nischat sig inom hållbarhetskommunikation. 2019 förvärvade man den digitala marknadsföringsbyrån Brath, och 2018 mötesplatsen för landets e-handlare, Ehandel, de två senare ökade sin tillväxt med 29 respektive 62 procent under 2021.

– När man befinner sig i en snabb utvecklingsfas behöver man jobba med allt, både kultur, organisation och ledarskap. I rollen som Head of People and Culture kommer jag stötta bolagen i bland annat kultur och ledarskapsarbete och utveckla HR-arbetet anpassat till bolagens olika behov och förutsättningar, säger Malin Hagman.