Nyheter

Nya atl.nu är här!

Nu är nya atl.nu lanserad – mer och tydligare innehåll, en ny e-tidning och en app som förenklar läsningen är några av nyheterna.

Nu är ATLs nya och rejält uppdaterade version av sajten atl.nu lanserad.   

– Vi är både stolta och glada, sajten är jättefin, säger Lilian Almroth, chefredaktör ATL. Det har varit ett intensivt arbete där LRF Medias fantastiska utvecklingsteam har jobbat långa dagar för att få allt på plats, men lanseringen har gått enligt plan.

Både utvecklingsteam och redaktion har fokuserat på att skapa en sajt där det är lätt att hitta rätt och där den breda nyhetsbevakningen av det gröna näringslivet syns tydligt. 

– Nya atl.nu bygger på en gedigen kundundersökning kring vad våra läsare vill se mer av, hur de helst tar del av innehållet och vilka tjänster som kan hjälpa läsarna att göra bättre affärer i sina företag, säger Lilian Almroth, chefredaktör på ATL. 

Den vane ATL-läsaren möts av ett helt nytt utseende på atl.nu, med en ny och förbättrad navigering och paketering av tjänster som ger nytta.

Lättare att hitta innehåll
– Vårt huvuduppdrag är precis som tidigare att fortsätta bevaka allt som händer inom det gröna näringslivet ur ett brett perspektiv, men på nya atl.nu så är det också lättare att hitta det innehåll som varje besökare är intresserad av, säger Lilian Almroth.

Ny e-tidning och ny form i print
Parallellt med den nya sajten har ATL också arbetat fram en ny e-tidning, där det går att välja hur man vill ta del av innehållet.

– Det går att få den uppläst, eller som pdf eller i ren text, säger Lilian Almroth.

Redan i höst kommer också pappersutgåvan av ATL i en ny och uppdaterad form.

I brevlådan lagom till helgen
– Det blir mer innehåll, fler sidor och ännu mer nytta. Vi har också lagt om tryckdagarna, så att tidningen garanterat kommer att landa i brevlådan lagom till helgen, för från vecka 34 kommer ATL en gång i veckan, i stället för två, säger Lilian Almroth.