Nyheter

Premiär för Ehandels liveshopping plattform

Strax före årsskiftet startade LRF Medias dotterbolag Ehandel ett mediehus för liveshopping, Ehandel.Live. Målet är att samla alla liveshoppingupplevelser på ett ställe och och den 16 februari sänds premiärprogrammet – först ut är apoteket Meds och influencern Alexandra Nilsson.

– Liveshopping är en upplevelse och vår affärsidé är att erbjuda all shoppingupplevelse på ett ställe, så det känns väldigt roligt att vi nu kan visa premiärprogrammet på Ehandel.Live, säger Johan Svensson, VD på Ehandel och medgrundare till Ehandel.Live. När den fysiska handeln går mot obemannade butiker ska vi ge förutsättningar till alla e-handlare att kliva fram och ge kunderna ett personligt bemötande live!

"Spännande att vara först ut"

Premiärprogrammet sänds tisdag den 16 februari kl. 19 på Ehandel.Live och det är onlineapoteket Meds och influencern Alexandra Nilsson som är först ut.

– Vi på Meds älskar både liveshopping och att testa nya kreativa kanaler och format i vår marknadsföring. Vi är så taggade på att få vara först ut på den här nya spännande plattformen, och hoppas och tror att många kommer att följa efter, säger Marika Baltscheffsky, CMO på Meds.

Premiärprogrammet på Ehandel.Live kommer att visas under kategorin Hälsa och välbefinnande  en av 14 kategorier som Ehandel.Live erbjuder. Alla e-handlare som vill distribuera sina liveshopping program bjuds nu in att publicera dem på Ehandel.Live.

"Vill hjälpa e-handlare att bli framgångsrika"

– Vårt "why" är att hjälpa e-handlare att bli framgångsrika. Därför kommer vi att öppna upp vår plattform för alla e-handlare, som kan använda den utan kostnad. Intresset för att testa liveshopping är väldigt stort och vi vill sänka tröskeln för alla, både säljare och tittare, säger Johan Svensson.

För mer information, se https://www.ehandel.live/ eller kontakta liveshopping@ehandel.se.

Johan Svensson
Affärschef