Nyheter

Ledande lantbruksforskare svarar på läsarnas frågor i ATL

Nu ger LRF Medias varumärke ATL, Lantbrukets affärstidning, sina läsare möjligheter att ställa sin frågor till några av landets ledande lantbruksforskare via Stiftelsen Lantbruksforskning.

Mattias Norrby, forskningschef, Stiftelsen Lantbruksforskning, svarar med hjälp av forskare knutna till stiftelsen, var tredje vecka på ATL-läsarnas frågor kring livsmedel, företagande, energi och biomassa samt klimat och miljö.

- Genom samarbetet får ATL:s läsare möjlighet att ställa frågor till och få hjälp av några av landets ledande forskare inom de gröna näringarna för att lösa de problem och utmaningar som de möter i sin verksamhet och vardag, säger Lilian Almroth, chefredaktör för ATL.

- Vi på Stiftelsen Lantbruksforskning tycker att det är viktigt att vi genom ATL kan nå fler lantbrukare med den forskning som de själva är med att finansiera. Vår paroll är nytta för näringen och här får vi en möjlighet att visa att forskningen kan bidra till hållbarhet och lönsamhet på gårdsnivå, säger Mattias Norrby, forskningschef på Stiftelsen Lantbruksforskning.

Stiftelsen Lantbruksforskning är lantbruks- och trädgårdsföretagarnas egen forskningsstiftelse som finansierar behovsdriven forskning för svenska förhållanden. Vår verksamhet finansieras delvis av näringen, vilket gör att lantbrukarna tar ansvar för finansieringen av svensk lantbruksforskning.

Tidningen ATL är en branschtidning som vänder sig till lantbruksföretagare i hela landet. Tidningen kommer i print två dagar i veckan samt har en välbesökt nyhetssajt, ATL.nu, som uppdateras med de senaste nyheterna inom jord, skog och entreprenad dygnet runt, sju dagar i veckan. ATL producerar även teve på webben under namnet ATL TV. Totalt når tidningen ATL nästan 160 000 läsare i hela landet.