Nyheter

Rekordmånga anmälda och ett gediget program när AGFO Talk gjorde digital premiär

När LRF Medias varumärke AGFO gjorde sin första livesända AGFO Talk någonsin satte de ribban högt. 75 minuter, sju gäster på länk, en gäst i studion, en trendspaning och flera hundra inspel från tittarna. På det var det hela 630 personer föranmälda till webinariet, vilket var nytt rekord.

I spåren av coronapandemin valde AGFO att flytta över sina populära AGFO Talks till digitala seminarier. I tisdags kom den efterlängtade premiären med temat ”Jakten på svenskt växtbaserat protein”. Fördelen med att ställa om till webinarier är att AGFO inte behöver sätta aspirerande gäster på kölista, som de behövt göra vid sina fysiska seminarier. Hela 630 personer anmälde sig till tisdagens AGFO Talk och deltagarna kunde följa samtalet både från Youtube och Facebook.

Så vad kom de fram till då? Att vi behöver fler allianser, från bonde till bord, för att mer svenskt växtbaserat protein ska bli verklighet var en viktig insikt. Men också att vi behöver dela på riskerna med bönderna samt att fokusera på smak, konsistens och långsiktighet.

Vill du läsa mer om insikterna eller se hela seminariet i repris? Klicka här!

Missa heller inte nästa AGFO Talk webinar som äger rum 26 maj med temat lokalproducerad mat. Klicka här för att anmäla dig.

AGFO förverkligar sina AGFO Talk tillsammans med sina partnerbolag Fazer, Lantmännen och Culinar.