Nyheter

Stort genomslag för LRF Medias varumärke Land i corona-tider

Förra veckan kunde vi se nyheter från LRF Medias varumärke Land spridas som löpeldar genom det svenska medialandskapet. I rådande coronapandemi är det svårt att få genomslag, men Land fortsätter väcka uppmärksamhet trots detta. Här listar vi tre av Lands stora genomslag från förra veckan!

Genomslag 1: Land först att berätta att Mandelmanns ställer in sina gårdsbesök
Land har under en tid bevakat Mandelmanns för att ta reda på hur det blir med deras gårdsverksamhet i sommar. Bevakningen resulterade i en helt egen nyhet om att de inte kommer att öppna alls för besökare i sommar. En nyhet som blev löpsedel på Kvällsposten och lyftes även av Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Sveriges Radio och Nyheter 24.

Läs Lands artikel om Mandelmanns gård här.

Genomslag 2: Nordegren & Epstein i P1 hyllar Land i corona-tider
I radioprogrammet Nordegren & Epstein i P1 berättade Thomas Nordegren att när han vill ha lite ”ledigt” från corona så vänder han till tidningen Land. Sen läste han högt ur flera artiklar, bland annat ur artikeln om att dricka kaffe på fat. Han kallade texten för poesi och att läsa om detta är bättre än starksprit.

Ca 24 minuter in i klippet kommer Land-hyllningen.

Klicka här för att lyssna!

Genomslag 3: Lottie Knutsons artikel i Land blev veckans mest lästa
Lottie Knutson, kommunikatör och tidigare kommunikationschef för Fritidsresor, skrev en text om lantbruket och coronakrisen som hon ville att Land skulle publicera. Artikeln blev förra veckans mest lästa text från Land, och den fick ett enormt engagemang i sociala medier även utanför Lands kanaler.

Läs Lottie Knutsons Land-artikel här.