Nyheter

AGFO Talk ställer om till webinarier – två heta samtalsämnen i vår

Debatten kring framtidens mat blir inte mindre aktuell bara för att vi håller oss hemma mer – snarare tvärtom. I spåren av coronapandemin flyttar LRF Medias varumärke AGFO över sina populära AGFO Talks till digitala seminarier.

Sedan starten 2017 har insikts- och mediebolaget AGFO bjudit in till trendspaning och panelsamtal om framtidens matsystem, så kallade AGFO Talks. Varje gång inför fullsatt publik. För att fortsätta med AGFO Talks under rådande situation vad gäller social distansering, lanserar AGFO nu två nya heta samtalsämnen i digitalt format som gör det möjligt för alla att delta.

I vår laddar AGFO för två webinarier, dit vem som helst kan anmäla sig – helt kostnadsfritt.

”Kriser tvingar oss alla att ställa om och skapa nya möjligheter. Och det är precis det som händer nu med våra populära AGFO Talks. Efter 13 mycket framgångsrika fysiska event får vi anse oss redo att sjösätta rubbet digitalt. Även om vi älskar att interagera med publiken blir vi ännu mer tillgängliga med detta format. Du behöver bara en sak för att delta: en uppkopplad enhet. Bonus om du är nyfiken på framtidens mat”, säger Lovisa Madås som är ansvarig för AGFO.

Det första webinariet äger rum den 28 april och rör ämnet ”Jakten på svenskt växtbaserat protein”. För mer info och anmälan tryck här.

Det andra webinariet äger rum den 26 maj med rubriken ”Lokalproducerat – hype eller framtiden?”. För mer info och anmälan tryck här.

Den här populära eventserien stöttas av AGFO Talks partnerbolag FazerLantmännen och Culinar.

Fakta om AGFO
Sedan starten 2017 har AGFO (står för agriculture/food) samlat perspektiv och insikter och blivit en naturlig samlingsplats för alla som är intresserade av morgondagens hållbara matsystem.

Med jordbruk, forskning, produktion och handel i ett och samma nätverk identifierar AGFO affärs- och utvecklingsmöjligheter i ett matsystem i omvälvning.