Nyheter

Bondebåten - en nätverkssuccé för det gröna näringslivet

Bondebåtsresenärerna lovordar evenemanget som gick av stapeln förra veckan. ”Stor variation av ämnen”, ”Inspirerande utställare”, ”Härlig atmosfär och god mat” är några av deltagarnas omdömen.

250 bönder, sponsorer och representanter från LRF Media träffades på årets Bondebåt med Viking Line Cinderella för att nätverka, lyssna på föreläsningar och äta årets första julbord.

Temat i år var ”Framtidens jordbruk”. Annika R Hermanrud, publisher på LRF Media och Tobias Ågren, försäljningschef på Adviser, säljbolag åt LRF Media, invigningstalade och klippte det gröna bandet. Sen hölls både en spaning och en paneldiskussion inför en engagerad och frågvis publik. Samma kväll stod det svenska kocklandslagets julbord uppdukat. Stämningen toppade när Brolle gick upp på scen och bjöd på högklassig underhållning.

Genomtänkt program
Dagen därpå bjöd på flertalet olika föreläsningar.

- Vi har jobbat hårt för att sätta ihop ett program med de mest angelägna ämnena och de bästa talarna och matchat detta med intressanta utställare. Målet har varit att det hela tiden ska finnas något spännande seminarium att gå på, berättar Annika R Hermanrud, publisher på LRF Media.

Fördelar att vara på en båt
Cinderellas konferensanläggning rymmer ett par hundra personer, ett perfekt sammanhang för längre samtal och nätverkande.

– Fördelen med att vara på en båt är att man kommer bort från vardagen och kan fullt ut ägna sig åt innehållet i programmet, menar Annika R Hermanrud.

Mer information om Bondebåten finns här: www.bondebaten.se

Helena La Corte
VD LRF Media