Nyheter

Snömoln först ut i LRF Medias satsning Media Boost

I mitten av oktober lanserade LRF Media ett specialkomponerat mediepaket – Media Boost, för att ge svenska entreprenörer som bidrar till ett hållbart land bättre möjlighet att nå ut med sin innovation och sitt erbjudande.

Nu är det första samarbetet på plats. Startupföretaget Snömoln, med entreprenörerna Julia Wikström och Johan Wikström, vill minska matsvinnet genom att förenkla beställningar mellan restauranger och matproducenter.

- Vi ser vårt samarbete med LRF Media som en viktig milstolpe för att Snömoln ska få en snabb tillväxt. LRF Media har viktiga kanaler för att nå våra främsta, potentiella kunder, samtidigt som vi kommer med en ny spännande plattform som möjliggör ökade affärer för LRF Medias målgrupp – primärproducenterna, säger Julia Wikström, VD på Snömoln i Norden AB.

Media Boost vänder sig till entreprenörer som fokuserar på hållbar matproduktion, skogsinnovationer, levande landsbygd och klimatsmart jordbruk och allt sammantaget bidrar det till ett hållbart land.

- Det är väldigt roligt att vi får samarbeta med Snömoln. Deras lösning kan göra en stor skillnad för många lantbrukare. Målsättningen är att samla en portfölj med 10 svenska entreprenörsföretag under 2020 som vi arbetar nära med och stöttar i deras marknadsföring, säger Katja Samoilina, initiativtagare och affärsutvecklare på LRF Media.

Om Snömoln

Snömoln är en datadriven marknadsplats mellan restauranger och livsmedelsföretag med syfte på att minska matsvinnet genom prognoshantering.

Johan Svensson
Affärschef