Nyheter

Succé för ATL:s specialutgåvor

Lantbrukets affärstidning och LRF medias varumärke ATL fortsätter göra succé. Sedan tidningen började ge ut specialutgåvor har över 5000 prenumeranter valt att ladda ner de digitala tidningarna.

Sedan LRF Medias affärstidning för lantbruket, ATL, började ge ut digitala specialutgåvor, kring ämnen som solceller, bygga stall, traktortester, skogsmaskiner och hur man skyddar sin skog mot granbarkborrar, har över 5000 prenumeranter valt att ladda ner de digitala tidningarna. Ännu fler har läst dem digitalt på sin datorskärm eller telefon.

- Det är glädjande med det stora intresset. Vi fokuserar på affärsnytta för våra läsare och det märks att många har stor nytta av vår journalistik, säger Lilian Almroth, chefredaktör för ATL.

 Tidningen ATL är en branschtidning som vänder sig till lantbruksföretagare i hela landet. Tidningen kommer i print två dagar i veckan samt har en välbesöka nyhetssajt ATL.nu som uppdateras med de senaste nyheterna inom jord, skog och entreprenad dygnet runt, sju dagar i veckan. ATL producerar även teve på webben under namnet ATL TV.

Totalt når tidningen ATL nästan 160 000 läsare i hela landet.