Nyheter

April blev miljonmånad för Land Shopping!

Sedan LRF Medias e-handel, Land Shopping, smög igång sommaren 2017, så har den nya digitala marknadsplatsen slagit rekord efter rekord. Årets första vårmånad var inget undantag – i april såldes produkter för över 1,1 miljoner kronor!

Mikael Bergh, chef Konsumentintäkter och Analys på LRF Media.

– Det känns som en viktig milstolpe säger Mikael Bergh, chef Konsumentintäkter och Analys på LRF Media, som ligger bakom Land Shopping. Vår ambition är att bli en marknadsplats för landsbygden, där lokala hantverkare och entreprenörer kan träffa Lands läsare. Att vi lyckades nå en bra bit över en miljon är ett kvitto på att vi tagit ett stort steg mot det målet.

E-handel med produkter anpassade för landsbygdsliv
Visionen ”hela landet ska leva” inspirerar utbudet på Land Shopping. Många av produkterna är utvalda för att passa livet på landsbygden, som till exempel elcyklar och produkter som är tillverkade av lokala hantverkare runt om i landet. Konceptet har gått hem i stugorna, det visar den stadigt ökande försäljningen.

– I april hade vi en försäljningsökning med 134 % jämfört med föregående år samma period. Vårt huvudmål just nu är att försöka stabilisera oss på den här nivån. Mycket av vårt fokus ligger på att utveckla vårt sortiment, och att fortsätta öka antalet prenumeranter på Land Shoppings nyhetsbrev, säger Mikael Bergh.

I dagsläget når Land Shoppings ​nyhetsbrev nära 50 000 prenumeranter varje vecka.

Bra start på maj
Mikael Bergh konstaterar också att Land Shopping har fått en mycket bra start i maj – i dagsläget ligger försäljningen drygt 226 % bättre än motsvarande period förra året.

Mikael Bergh
Chef kommersiella avdelningen, LRF Media