Nyheter

ATL höjer målen för ATL TV

Sedan drygt två år tillbaka producerar LRF Medias varumärke,  ATL (Lantbrukets affärstidning), teve på webben under namnet ATL TV. Förutom ett studioprogram varje måndag, finns även klipp och längre inslag på ATL.nu/atltv.

– Under årets första 13 veckor har ATL klarat målet om 8 000 startade strömmar alla veckor utom två. Därför har vi nu beslutat att höja målet i raskare takt än beräknat, för att ytterligare pusha oss mot att stärka vår redan starka profil inom rörligt material på webben, säger Lilian Almroth, chefredaktör för ATL.

Ett av de mest populära inslagen under våren är en genomgång hur mycket det skiljer i bränsleförbrukning mellan en start med varm och kall motor. Generellt är inslagen om teknik och maskiner väldigt populära.

ATL TV har ökat antalet visningar kraftigt under året och det ser jag som ett bra betyg på innehållet. Under våren fortsätter vi att göra ett brett program med relevant innehåll för lantbrukaren, säger David Larsson, reporter och redaktör för ATL TV.

Håll utkik! ATL TV kommer nämligen vara närvarande på flera mässor under våren och sommaren, bland annat SkogsElmia och Borgeby fältdagar.

Lilian Almroth
Chefredaktör ATL och redaktionell produktionsansvarig för Lantmannen