På LRF Medias webbplats används cookies som gör att webbplatsen fungerar bättre.

Jag accepterar

Nyheter

Lyssna på Sveriges bästa marknadschefer i Contentpodden

Kan en snabbmatskedja marknadsföra sig som hållbar? Och var drar man gränsen mellan en kommunikationsavdelning och en marknadsavdelning? Plugga in hörlurarna och tryck igång Brids Contentpodd – i senaste avsnittet snackas det hållbarhet och klimatpositiva burgare med Max.

LRF Medias dotterbolag Brid Content har intervjuat 40 av Sveriges framgångsrika marknadschefer och kommunikationsexperter i Contentpodden. I omkring trettio minuter per avsnitt delar de med sig av sina erfarenheter och framtidsspanar om den fortsatta resan framåt.

Avsnitt #40 – Tobias Karlsson, marknadschef & Kaj Török hållbarhets/informationschef Max.

Kan en snabbmatskedja verkligen marknadsföra sig som hållbar, OCH vinna marknadsandelar – på samma gång? Max är ett av världens första klimatpositiva företag. I dag säger de "burgare" i stället för "hamburgare" – eftersom många av deras produkter inte längre innehåller kött. För att få en djupare förståelse för Max, deras marknadsföring och innebörden av att vara ett klimatpositivt företag, bjöd Brid in marknadschefen Tobias Karlsson och hållbarhets- och informationschefen Kaj Török till Contentpodden. 

Lyssna på alla avsnitt här!