Nyheter

Lands kärnfrågor engagerar många på sociala medier

110 000 följare på 3 år, så ser den lysande statistiken ut hittills för Facebooksidan som tillhör LRF Medias varumärke Land. Innehåll som engagerar och som förenar alla som intresserar sig för landsbygden är framgångsreceptet tror chefredaktör Joel Linderoth.

Kärnfrågor viktiga för läsarna

Land har en stor läsekrets både i print och digitalt – och den fortsätter att växa vecka efter vecka. Engagerande innehåll och positioneringen som landsbygdens röst intresserar fler och fler. Och det märks av i de växande siffrorna. Följ Land på Facebook här.

- Många av våra kärnfrågor har nått ut till otroligt många, vi har räckvidder på omkring en miljon vissa veckor - bara på sociala medier. Vår granskning av snabbmaten och var råvarorna kommer från till exempel gjorde att många nya hittade varumärket Land - vi har mycket mer sådant på gång, säger Joel.

Succé även på Instagram

Engagemanget syns även på Lands Instagram som just nu har 10 000 följare. Även det nystartade kontot Landpärlor börjar ta fart – och det är inte för sent att börja följa deras stämningsfulla adventskalender.