Nyheter

ATL ökar 8,2 procent i Orvesto

Tidningen ATL, Lantbrukets affärstidning, ökar 8,2 procent enligt den senaste Orvesto konsument. "Det är ett kvitto på att vår journalistik engagerar och berör", säger Lilian Almroth, chefredaktör på ATL.

ATL är en branschtidning som vänder sig till lantbruksföretagare i hela landet. Den kommer i print två dagar i veckan samt har en välbesökt nyhetssajt, ATL.nu, som uppdateras med de senaste nyheterna inom jord, skog och entreprenad dygnet runt, sju dagar i veckan. ATL producerar även webbtv-nyhetsprogrammet ATLTV.

– ATL är den tidning inom lantbrukspressen som är helt oberoende från organisationer eller företag och därför fritt kan lyfta och granska de frågor som är viktiga för våra läsare, säger Lilian Almroth.

Digitalt ökar tidningen sin räckvidd med 25 procent under perioden, jämfört med samma period i fjol.

– Sommarens extremväder med torka och skogsbränder lyfte de frågor som vi på ATL redan hårdbevakar, vilket gjorde att vi nådde nya läsargrupper, säger Lilian Almroth.

Totalt når tidningen ATL nästan 160 000 läsare i hela landet.