Nyheter

Stort LRF Media-fokus på Borgeby Fältdagar

När Borgeby Fältdagar slår upp portarna till årets mässa är förstås LRF Medias varumärken på plats. Missa inte ett besök i monter A149 – och om du inte är på plats, så följ mässan i ATL-TV!

Sanna SjöholmChef Kommunikation

LRF Media finns i monter A149 på Borgeby Fältdagar.

Den 27-28 juni arrangeras Borgeby Fältdagar, mässan som varje år lockar runt 400 svenska och internationella utställare och omkring 20 000 besökare. I år firar lantbrukseventet 20 år, temat är precisionsodling och flertalet av LRF Medias varumärken är på plats.

– Vi ska förstås bevaka allt som händer på mässan, men det Borgeby är också ett bra tillfälle för oss att få träffa våra läsare, säger Anna Bratt, chefredaktör för Land Lantbruk och Land Skogsbruk.

Livesänder ATL-TV

ATL har flera reportrar på plats, och precis som i fjol satsar man på att sända ATL-TV live från Borgeby. Varje dag sänder man mellan klockan 13-14.30, och tanken är att även de som inte har möjlighet att besöka mässan ska få del av nyheterna som presenteras.

– Det blir blandat program med tekniknyheter, analyser och spännande gäster. Det roliga med livesändningar är att precis allt kan hända, säger Lilian Almroth, chefredaktör för ATL.

Anna Nilsson, chefredaktör för Lantmannen är en av dem som dyker upp som gäst i ATL-TV, liksom AGFO, där varumärkesansvariga Lovisa Madås kommer att spana efter företag som jobbar med nya råvaror och berätta om AGFO Insigths nya Ekosystem-karta.

Grönt Väder firar med tävling

LRF Medias varumärke Grönt Väder firar 50 000 nedladdade appar för sin vädertjänst.

– Appen Grönt Väder är helt gratis att ladda ned, och alla som har laddat ned den kan ta del av vår Borgeby-tävling där förstapris är en röjsåg. Alla instruktioner finns i appen, säger ansvariga Katja Samoilina hemlighetsfullt.

Också Skira, startupbolaget där LRF Media är delägare, och som nyligen utsågs till ett av Nordens framtidsbolag, finns på plats för att presentera sin handelsplats för lantbruket, tjänsten Skira Handel. De finns i monter S118, medan resten av LRF Medias varumärken finns samlade i monter A149. Som medarrangör till mässan har Kristina Tellander, försäljningschef företagsintäkter, bråda dagar.

– Vi är involverade i allt, från invigning till att ha ett fullspäckat program i vår monter. Helt nytt för i år är till exempel att vi har ett stort jobbtorg för vårt varumärke Jobb&Karriär, där arbetssökande och arbetsgivare kan få direktkontakt. Jobb&Karriär deltar också i paneldebatten "Mer mat – fler jobb" tillsammans med bland annat Arbetsförmedlingen på torsdagen. Det är två intensiva och roliga dagar som väntar!

Läs mer här:

http://www.landlantbruk.se/lantbruk/precisionsodling-tema-pa-borgeby-faltdagar/

http://www.atl.nu/lantbruk/folj-massan-pa-atl-tv/ och

http://www.atl.nu/tag/borgeby-faltdagar/

Här kan du läsa mer om tjänsten Grönt Väder och ladda ned appen Grönt Väder