Nyheter

Så. Skörda. Skira. Nu är nya webbplatsen här!

Tillsammans tar vi världens bästa lantbruk till nästa nivå. Skira, det startup-bolag där LRF Media är delägare, har visionen klar för sig. Deras tjänst Skira Handel ska revolutionera spannmålshandeln i Sverige.

Så, skörda – och sen Skira för bästa resultat!

77 procent av Sveriges lantbrukare upplever att de inte får rätt pris för sitt spannmål. Det vill startupbolaget Skira ändra på, genom sin tjänst Skira Handel – Sveriges första neutrala handelsplats för spannmål. I dag släppte Skira sin nya sajt Skira.se, med mängder av information både om den nya tjänsten och hur man får ta del av den.

Bakom Skira finns dels mediehuset LRF Media, men framförallt ingenjörerna, skaparna och delägarna Niklas Ericson, vd, och Joel Glemne. De har båda vuxit upp nära lantbruk och ser möjligheterna att med teknikens hjälp underlätta böndernas affärer. Eller som de skriver på nya skira.se:

Skira är en oberoende part och vi styrs varken av lantbrukare, inköpare eller handelshus. Vi förmedlar information och affärer och vårt mål är helt enkelt att skapa en öppnare spannmålsmarknad för alla aktörer.

Hela tjänsten Skira Handel förklaras i tre enkla steg:

1. Bli medlem.

2. Lägg upp ett parti till försäljning eller se efter vad som finns till försäljning.

3. Bestäm vilket pris du vill ha för din vara.

Titta in på skira.se!