Nyheter

AGFOTalk: Logistiken avgör hur vi handlar i framtiden

Årets första AGFOtalk bjöd både på trendspaningar och spännande paneldiskussioner. Och en sak är klar – logistik och användarvänlighet avgör hur mycket livsmedelshandeln online växer i framtiden. Nästa gång AGFO bjuder in till frukost är den 12 april.

Sanna SjöholmChef Kommunikation

Under våren arrangerar LRF Medias varumärke AGFO fem spaningar med fokus på Framtidens mat. I torsdags var det premiär och först ut var temat "Hur handlar vi maten?" – ett ämne som lockade närmare 80 personer till LRF Medias lokaler. Var du en av dem som stod på väntelistan – deppa inte, hela seminariet filmades och finns här.

Lovisa Madås, ansvarig för AGFO, inledde, och därefter bjöd Frida Jonson och Peter Söderquist på en trendspaning.  Sedan inleddes en livlig paneldiskussion.

– Vi har gått från veckohandel till ikväll till NU, sa Johan Åkesson från Sprillo, som framtidsspanade tillsammans med Albin Ponnert från Local Food Nodes och Felix Åberg från HUI Research.

– Det kommer nya konkurrenter varje dag, men det är bra – det får oss att bli bättre, sa Anna Åkesson, E-handelschef på Hemköp, som var panelens fjärde deltagare.

Nästa AGFOtalk är den 12 april, och då är ämnet "Vilken mat behöver vi", med mycket nytt kring tankarna på personaliserad mat. Som vanligt är det gratis och öppet för alla – anmäl dig direkt, så slipper du hamna på väntelistan. Läs mer och anmäl dig här!

Här hittar du hela spaningen med AGFOtalk

Här hittar du kortversionen av AGFOtalk

Vill du veta mer om AGFO – mejla till Lovisa Madås, twitter: @lovisamadas

Expertpanelen den 15 mars bestod av det här kunniga gänget: Albin Ponnert, Local Food Nodes, Felix Åberg, HUI Research, Anna Åkesson, E-handelschef Hemköp och Johan Åkesson, Sprillo.