Nyheter

Jobb & Karriär – mötesplatsen för alla inom det gröna näringslivet

Nu lanserar LRF Media tjänsten Jobb & Karriär, med fokus på att hjälpa och berika arbetsgivare och arbetssökande inom grönt näringsliv.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

– Det gröna näringslivet ropar efter arbetskraft, och med våra varumärken ATL och Land Lantbruk når vi den målgruppen bäst av alla, säger Kristina Tellander, Head of Sales på LRF Media.

Satsningen på Jobb & Karriär innebär nya digitala annonsformat, men framförallt att annonsörerna nu når både Land Lantbruk och ATLs läsare med samma annons.

– Tillsammans når ATL Jobb & Karriär, och Land Lantbruk Jobb & Karriär, 8 av 10 av alla som jobbar inom jord- och skogsbruk. Det är självklart att vi ska erbjuda det bästa forumet för de som vill annonsera eller söker jobb inom det gröna näringslivet, säger Kristina Tellander. Våra undersökningar visar att våra läsare uppskattar platsannonser, så det här är ett mervärde för alla.

På Jobb & Karriär satsar man också på redaktionellt innehåll kopplat till både arbetsgivare och arbetssökare.

– Det kan handla om hur man blir en attraktiv arbetsgivare eller om vilka jobb som har högst ingångslön. Vi tar ett helhetsgrepp och skapar den mötesplats för Jobb & Karriär inom grönt näringsliv som vi tycker har saknats hittills.

Lisa Rogert svarar för det redaktionella innehållet, medan Kerstin Licke Larsson och Peter Harich har anställts för att sköta hanteringen kring annonsförsäljningen. Dessutom har Camilla von Otter uppdraget att leverera kommersiellt innehåll för annonser på varumärkenas avdelning för Jobb & Karriär.

– Vi växer enormt mycket inom kommersiellt innehåll just nu, det slår alla rekord. Vi levererar allt från innehåll i print till rörligt och appar. Kommersiellt innehåll är ett område som vi medvetet satsar hårt på, då efterfrågan på marknaden som vi verkar inom har ökat markant, säger Kristina Tellander.

LRF Media i samarbete med svensk startup som vill klimatkompensera e-handeln

LRF Media inleder ett samarbete med det svenska startupbolaget mildra som erbjuder en teknisk lösning för e-handlare för att beräkna och kompensera klimatpåverkan av en varukorg. Med hjälp av mildras teknologi kan konsumenter klimatkompensera sina köp direkt i check-outflödet.

Läs mer

LRF Medias VD i intervju med Media720 om planerna för hösten 2020

Att genomföra ett antal teknik- och tjänstesatsningar, att fortsätta utveckla de bolag som LRF Media ...

Läs mer

Småländskt fiskeföretag Årets Spjutspets 2020

Tiraholms Fisk, vid sjön Bolmen, har utsetts till Årets Spjutspets 2020. Företaget har trots coronapandemin lyckats öka sin omsättning i vår.

Läs mer