Nyheter

Mikael Marklund ny webbredaktör på ATL

ATL

LRF Media har rekryterat Mikael Marklund till tjänsten som webbredaktör på ATL. Mikael Marklund kommer närmast från uppdraget som redaktör och vd på branschtidningen Medievärlden.

Mikael Marklund har lång erfarenhet av sajt- och affärsutveckling och har sedan 2009 enbart arbetat med digital publicering. Han är en erfaren journalist och väl insatt i de utmaningar och möjligheter som mediabranschen står inför.

– Jag är mycket glad över den här rekryteringen. Mikael Marklunds digitala bakgrund kombinerat med hans erfarenheter av affärsutveckling är ett välkommet tillskott hos oss på ATL, säger Annika R Hermanrud, publisher på ATL.

På ATL har webbredaktören en senior roll, Mikael Marklund kommer att styra, planera och utveckla det dagliga flödet på sajten samt arbeta med och vidareutveckla premiummaterialet bakom sajtens betalvägg.

ATL är affärstidningen för det gröna näringslivet och Mikael Marklund bottnar även i ATLs sakfrågor.

– Jag har erfarenhet av jord- och skogsbruk och har på flera tidigare arbetsplatser varit den som kunnat dessa frågor bäst. Nu kommer jag till en redaktion där alla är experter på den gröna näringen vilket gör mig ödmjuk. Men det innebär också att det finns mycket intressant att sätta sig in i. Sedan hoppas jag att mina erfarenheter när det gäller att jobba digitalt kan göra en bra sajt ännu lite bättre, säger Mikael Marklund.

Philip von Heideken är Teknikutmaningens första vinnare

LRF Medias varumärke Land Lantbruk har under året drivit tävlingen Teknikutmaningen där unga har tävlat med sin bästa tekniska idé eller innovativa lösning. Philip von Heideken är den första vinnaren i tävlingen med sitt bidrag, det automatiska avlastarbordet.

Läs mer

LRF Media firar 30 år med distansparty och film!

Den 23 november 2020 fyllde LRF Media 30 år som bolag. Det blev ett 30-årsfirande ...

Läs mer

Pandemin påverkar inte företagens hållbarhetsarbete, säger Hållbarhetsrapporten från LRF Media

Företagens inställning till hållbarhet har inte påverkats under pandemin och intresset för hållbarhetsfrågor har till och med ökat. Enligt den nya upplagan av Hållbarhetsrapporten från LRF Media är det tydliga hållbarhetsmål och strategier som gjort att hållbarhetsfrågor behållit sin viktiga roll för företagen.

Läs mer