Nyheter

Mikael Marklund ny webbredaktör på ATL

ATL

LRF Media har rekryterat Mikael Marklund till tjänsten som webbredaktör på ATL. Mikael Marklund kommer närmast från uppdraget som redaktör och vd på branschtidningen Medievärlden.

Mikael Marklund har lång erfarenhet av sajt- och affärsutveckling och har sedan 2009 enbart arbetat med digital publicering. Han är en erfaren journalist och väl insatt i de utmaningar och möjligheter som mediabranschen står inför.

– Jag är mycket glad över den här rekryteringen. Mikael Marklunds digitala bakgrund kombinerat med hans erfarenheter av affärsutveckling är ett välkommet tillskott hos oss på ATL, säger Annika R Hermanrud, publisher på ATL.

På ATL har webbredaktören en senior roll, Mikael Marklund kommer att styra, planera och utveckla det dagliga flödet på sajten samt arbeta med och vidareutveckla premiummaterialet bakom sajtens betalvägg.

ATL är affärstidningen för det gröna näringslivet och Mikael Marklund bottnar även i ATLs sakfrågor.

– Jag har erfarenhet av jord- och skogsbruk och har på flera tidigare arbetsplatser varit den som kunnat dessa frågor bäst. Nu kommer jag till en redaktion där alla är experter på den gröna näringen vilket gör mig ödmjuk. Men det innebär också att det finns mycket intressant att sätta sig in i. Sedan hoppas jag att mina erfarenheter när det gäller att jobba digitalt kan göra en bra sajt ännu lite bättre, säger Mikael Marklund.

Nu ska årets spjutspetsföretag utses

Vilket är Årets spjutspetsföretag 2022? För artonde året utlyser Land Lantbruk tillsammans med Ludvig & Co, LRF Ungdomen samt Swedbank och sparbankerna tävlingen för innovativa och nytänkande företag inom det gröna näringslivet.

Läs mer

Familjeskogsägaren Amalia Mattsson toppar Land Lantbruks 50-lista i år

Med sitt engagemang för skogen, skogsägarna och landsbygden och sin vassa penna toppar familjeskogsägaren Amalia Mattsson Land Lantbruks 50-lista i år.

Läs mer

Land och Svenskmärkning i fortsatt samarbete

För tredje året i rad samarbetar Land och Svenskmärkning med att inspirera, stötta och utveckla svensk mat. Samarbetet, som går under namnet Från Sverige-resan, utvecklas under 2022 ytterligare och tar sig nya uttryck.

Läs mer