Nyheter

Mikael Marklund ny webbredaktör på ATL

ATL

LRF Media har rekryterat Mikael Marklund till tjänsten som webbredaktör på ATL. Mikael Marklund kommer närmast från uppdraget som redaktör och vd på branschtidningen Medievärlden.

Mikael Marklund har lång erfarenhet av sajt- och affärsutveckling och har sedan 2009 enbart arbetat med digital publicering. Han är en erfaren journalist och väl insatt i de utmaningar och möjligheter som mediabranschen står inför.

– Jag är mycket glad över den här rekryteringen. Mikael Marklunds digitala bakgrund kombinerat med hans erfarenheter av affärsutveckling är ett välkommet tillskott hos oss på ATL, säger Annika R Hermanrud, publisher på ATL.

På ATL har webbredaktören en senior roll, Mikael Marklund kommer att styra, planera och utveckla det dagliga flödet på sajten samt arbeta med och vidareutveckla premiummaterialet bakom sajtens betalvägg.

ATL är affärstidningen för det gröna näringslivet och Mikael Marklund bottnar även i ATLs sakfrågor.

– Jag har erfarenhet av jord- och skogsbruk och har på flera tidigare arbetsplatser varit den som kunnat dessa frågor bäst. Nu kommer jag till en redaktion där alla är experter på den gröna näringen vilket gör mig ödmjuk. Men det innebär också att det finns mycket intressant att sätta sig in i. Sedan hoppas jag att mina erfarenheter när det gäller att jobba digitalt kan göra en bra sajt ännu lite bättre, säger Mikael Marklund.

Amazon kommer till Ehandel arrangerade NXT i Stockholm 24/9

Den 31 juli kunde LRF Medias varumärke Ehandel avslöja att Amazon var redo för lansering i Sverige. Sedan dess har Amazon varit det givna ämnet både i branschen och i media. Den 24 september kommer Amazons högsta chef för expansionen i Europa till konferensen NXT – The Future of Commerce i Stockholm som arrangeras av Ehandel.

Läs mer

Stark line-up på NXT där LRF Medias varumärke Ehandel är arrangör

Temat för årets konferens är Customer behaviour. Ehandel har valt eventplattformen Hopin som ger många ...

Läs mer

LRF Media & Blomsterlandet i nytt samarbete - lanserar Odlingskalendern

I våras inledde LRF Media och Blomsterlandet ett samarbete som bland annat innebar framtagningen av den digitala tjänsten Odlingskalendern, en tjänst som lanseras idag. Med Odlingskalendern kan användare få trädgårds- och odlingstips baserat på var i Sverige de befinner sig och tid på året.

Läs mer