Nyheter

Därför ringer alla på LRF Media sina kunder

De dagliga kontakterna med kunderna var inte tillräcklig – på LRF Media vill man komma ännu närmare sina kunder. Därför har ALLA medarbetare ägnat hösten åt att ringa upp kunder som på olika sätt använder varumärkena Land, Land Lantbruk, Lantmannen och ATL.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

– Jag som kommer från andra branscher såg ett behov av ökat kundfokus. Genom den här extra kunddialogen hoppas jag att vi kan skapa en kontinuerlig, öppen och naturlig dialog med våra läsare, säger Ann Henriksson, VD LRF Media.

Utöver alla dagliga kontakter har mediehusets anställda ringt upp och pratat med sammanlagt 310 läsare. Tanken bakom satsningen var att öka kunskapen och förståelsen vad läsarna behöver och vill ha.

Bland annat fick de uppringda läsarna svara på frågor om hur ofta de besöker respektive tidnings webbplats, om de skulle rekommendera tidningarna till andra och hur dagens innehåll uppfyllde deras förväntningar.

Och resultatet var positivt. 7 av 10 uppringda läsare tycker att tidningarna är bra och rekommenderar gärna tidningarna till sina bekanta. Samtidigt visar sammanställningen av kundsamtalen att printtidningarna är mer uppskattade än webbplatserna.

– Vår extra kunddialog har gett mycket på flera plan. Det är både intressant och nyttigt att prata direkt med de kunder som på ett eller annat sätt använder sig av våra varumärken. Det känns också viktigt att få veta vad alla kunder tänker och tycker, inte bara de som hör av sig direkt till oss på LRF Media, säger Ann Henriksson.

Ann Henriksson
VD LRF Media

Lands Öppen trädgård inspirerar i hela Sverige

Nu är evenemanget som inspirerar hela trädgårds-Sverige tillbaka, Lands Öppen trädgård samlar trädgårds-älskare över hela Sverige och mångfalden är större än någonsin.

Läs mer

Gyllfors och Alexandersson till LRF Medias styrelse

LRF Media utser medierådgivaren och analytikern Carl Gyllfors, tidigare VD och koncernchef för Aftonbladet och nuvarande rådgivare och senior vice president inom Schibstedt Sverige, samt Martin Alexandersson, affärsutvecklingschef på LRF och ansvarig för LRF Ventures, till nya styrelseledamöter.

Läs mer

Lönsam och hållbar grisproduktion är Årets spjutspetsföretag 2022

Önskan att knyta ihop kretsloppet och samtidigt få lönsamhet i grisproduktionen var starten på Halla gårds satsning på Hållbarhetsgrisen. Ett koncept som nu belönas med utmärkelsen Årets spjutspetsföretag 2022.

Läs mer