Nyheter

Därför ringer alla på LRF Media sina kunder

De dagliga kontakterna med kunderna var inte tillräcklig – på LRF Media vill man komma ännu närmare sina kunder. Därför har ALLA medarbetare ägnat hösten åt att ringa upp kunder som på olika sätt använder varumärkena Land, Land Lantbruk, Lantmannen och ATL.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

– Jag som kommer från andra branscher såg ett behov av ökat kundfokus. Genom den här extra kunddialogen hoppas jag att vi kan skapa en kontinuerlig, öppen och naturlig dialog med våra läsare, säger Ann Henriksson, VD LRF Media.

Utöver alla dagliga kontakter har mediehusets anställda ringt upp och pratat med sammanlagt 310 läsare. Tanken bakom satsningen var att öka kunskapen och förståelsen vad läsarna behöver och vill ha.

Bland annat fick de uppringda läsarna svara på frågor om hur ofta de besöker respektive tidnings webbplats, om de skulle rekommendera tidningarna till andra och hur dagens innehåll uppfyllde deras förväntningar.

Och resultatet var positivt. 7 av 10 uppringda läsare tycker att tidningarna är bra och rekommenderar gärna tidningarna till sina bekanta. Samtidigt visar sammanställningen av kundsamtalen att printtidningarna är mer uppskattade än webbplatserna.

– Vår extra kunddialog har gett mycket på flera plan. Det är både intressant och nyttigt att prata direkt med de kunder som på ett eller annat sätt använder sig av våra varumärken. Det känns också viktigt att få veta vad alla kunder tänker och tycker, inte bara de som hör av sig direkt till oss på LRF Media, säger Ann Henriksson.

Ann Henriksson
Vd LRF Media

Philip von Heideken är Teknikutmaningens första vinnare

LRF Medias varumärke Land Lantbruk har under året drivit tävlingen Teknikutmaningen där unga har tävlat med sin bästa tekniska idé eller innovativa lösning. Philip von Heideken är den första vinnaren i tävlingen med sitt bidrag, det automatiska avlastarbordet.

Läs mer

LRF Media firar 30 år med distansparty och film!

Den 23 november 2020 fyllde LRF Media 30 år som bolag. Det blev ett 30-årsfirande ...

Läs mer

Pandemin påverkar inte företagens hållbarhetsarbete, säger Hållbarhetsrapporten från LRF Media

Företagens inställning till hållbarhet har inte påverkats under pandemin och intresset för hållbarhetsfrågor har till och med ökat. Enligt den nya upplagan av Hållbarhetsrapporten från LRF Media är det tydliga hållbarhetsmål och strategier som gjort att hållbarhetsfrågor behållit sin viktiga roll för företagen.

Läs mer