Nyheter

Därför ringer alla på LRF Media sina kunder

De dagliga kontakterna med kunderna var inte tillräcklig – på LRF Media vill man komma ännu närmare sina kunder. Därför har ALLA medarbetare ägnat hösten åt att ringa upp kunder som på olika sätt använder varumärkena Land, Land Lantbruk, Lantmannen och ATL.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

– Jag som kommer från andra branscher såg ett behov av ökat kundfokus. Genom den här extra kunddialogen hoppas jag att vi kan skapa en kontinuerlig, öppen och naturlig dialog med våra läsare, säger Ann Henriksson, VD LRF Media.

Utöver alla dagliga kontakter har mediehusets anställda ringt upp och pratat med sammanlagt 310 läsare. Tanken bakom satsningen var att öka kunskapen och förståelsen vad läsarna behöver och vill ha.

Bland annat fick de uppringda läsarna svara på frågor om hur ofta de besöker respektive tidnings webbplats, om de skulle rekommendera tidningarna till andra och hur dagens innehåll uppfyllde deras förväntningar.

Och resultatet var positivt. 7 av 10 uppringda läsare tycker att tidningarna är bra och rekommenderar gärna tidningarna till sina bekanta. Samtidigt visar sammanställningen av kundsamtalen att printtidningarna är mer uppskattade än webbplatserna.

– Vår extra kunddialog har gett mycket på flera plan. Det är både intressant och nyttigt att prata direkt med de kunder som på ett eller annat sätt använder sig av våra varumärken. Det känns också viktigt att få veta vad alla kunder tänker och tycker, inte bara de som hör av sig direkt till oss på LRF Media, säger Ann Henriksson.

Ann Henriksson
VD LRF Media

Land mediapartner till Korvfestivalen

– Vi är sedan många år mediapartner till Ostfestivalen och när vi fick chansen att ...

Läs mer

Annika Lindecrantz blir ny chefredaktör för Land Lantbruk och Land Skogsbruk

Strax efter årsskiftet klev Annika Lindecrantz in som tf chefredaktör för LRF Medias titlar Land Lantbruk och Land Skogsbruk – nu är det klart att hon från och med 1 mars tillträder som ordinarie chefredaktör.

Läs mer

Land Lantbruk kartlägger: Så mycket svensk mat serverar din kommun till barn och äldre

Måltiderna i offentliga kök omsätter 30 miljarder årligen – men det är upp till varje kommun att bestämma hur mycket svensk mat som serveras. Land Lantbruk har undersökt 224 kommuner, där Skövde är i topp med 76,9 procent svenska råvaror. "Det är hyckleri att servera barn och gamla importerad lågprismat som inte producerats enligt de krav som finns på livsmedelsproducenter i den egna kommunen", säger Lena Johansson, politisk chefredaktör på Land Lantbruk.

Läs mer