Nyheter

LRF Media behöver fler manliga ledare

LRF Medias ledningsgrupp har svängt från en mansdominerad grupp till ett mer jämställt styre - med många vassa kvinnor i spetsen.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

– Vi har många drivna, kreativa och engagerade ledare i företaget vilket är spännande inför framtiden. Nu är vi majoriteten kvinnor i ledningen och behöver nästan göra ett omvänt jämställdhetsarbete, säger Ann Henriksson, VD på LRF Media.

LRF Media söker nu en ny Affärsutvecklingschef som kommer att ingå i ledningsgruppen. För att balansera könsuppdelningen så ser mediehuset gärna att den nya medarbetaren är en man.

– Det gäller att ha en bra balans i hela bolaget och inte minst på ledningsnivå, men vi kommer självklart att välja den person som har bäst kompetens och kvalifikationer för jobbet, förklarar Ann Henriksson.

Under det senaste året har LRF Media förvandlats från ett medelstort brett mediehus till att vara Sveriges största nischade mediehus för landsbygden och det gröna näringslivet. LRF Media fokuserar på nya och befintliga affärer kopplade till de starka varumärkena Land, Land Lantbruk med Skogsland, Lantmannen och ATL. Det har varit en lyckosam förändring som gjort att företaget återigen visar svarta siffror.

Helena La Corte tillträder som ny VD för LRF Media

Helena La Corte tillträder i dag som ny VD för LRF Media. – Jag ser fram emot att få lära känna organisationen och leda LRF Media vidare – jag är mycket glad över förtroendet, säger Helena La Corte.

Läs mer

Rekordstort intresse för Lands event Öppen trädgård - 100 anmälda trädgårdar

Varje år lockar evenemanget Lands Öppen trädgård trädgårdsbesökare från norr till söder. I år arrangeras ...

Läs mer

Besök oss på Borgeby Fältdagar!

LRF Media satsar stort på årets upplaga av lantbruksmässan Borgeby Fältdagar, som ordnas i slutet ...

Läs mer