Nyheter

LRF Media behöver fler manliga ledare

LRF Medias ledningsgrupp har svängt från en mansdominerad grupp till ett mer jämställt styre - med många vassa kvinnor i spetsen.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

– Vi har många drivna, kreativa och engagerade ledare i företaget vilket är spännande inför framtiden. Nu är vi majoriteten kvinnor i ledningen och behöver nästan göra ett omvänt jämställdhetsarbete, säger Ann Henriksson, VD på LRF Media.

LRF Media söker nu en ny Affärsutvecklingschef som kommer att ingå i ledningsgruppen. För att balansera könsuppdelningen så ser mediehuset gärna att den nya medarbetaren är en man.

– Det gäller att ha en bra balans i hela bolaget och inte minst på ledningsnivå, men vi kommer självklart att välja den person som har bäst kompetens och kvalifikationer för jobbet, förklarar Ann Henriksson.

Under det senaste året har LRF Media förvandlats från ett medelstort brett mediehus till att vara Sveriges största nischade mediehus för landsbygden och det gröna näringslivet. LRF Media fokuserar på nya och befintliga affärer kopplade till de starka varumärkena Land, Land Lantbruk med Skogsland, Lantmannen och ATL. Det har varit en lyckosam förändring som gjort att företaget återigen visar svarta siffror.

Meta Persdotter blir ny styrelseledamot i Ehandel

Meta Persdotter, VD och koncernchef för Coop Mitt, blir ny styrelseledamot i Ehandel, Nordens största mediehus och mötesplats för e- handel, och dotterbolag till LRF Media.

Läs mer

Stor ökning för Tidningen Land

Året 2020 slutade med flaggan i topp för LRF Medias varumärke Land, med hela 9 000 nytillkomna prenumeranter.

Läs mer

Vilket blir Årets spjutspetsföretag 2021?

Nu utlyser Land Lantbruk tillsammans med Ludvig & Co, LRF Ungdom samt Swedbank och sparbankerna tävlingen Årets spjutspets 2021. Det är sjuttonde gången som priset ska delas ut till ett hållbart, lönsamt och växande företag inom det gröna näringslivet.

Läs mer