Nyheter

LRF Media behöver fler manliga ledare

LRF Medias ledningsgrupp har svängt från en mansdominerad grupp till ett mer jämställt styre - med många vassa kvinnor i spetsen.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

– Vi har många drivna, kreativa och engagerade ledare i företaget vilket är spännande inför framtiden. Nu är vi majoriteten kvinnor i ledningen och behöver nästan göra ett omvänt jämställdhetsarbete, säger Ann Henriksson, VD på LRF Media.

LRF Media söker nu en ny Affärsutvecklingschef som kommer att ingå i ledningsgruppen. För att balansera könsuppdelningen så ser mediehuset gärna att den nya medarbetaren är en man.

– Det gäller att ha en bra balans i hela bolaget och inte minst på ledningsnivå, men vi kommer självklart att välja den person som har bäst kompetens och kvalifikationer för jobbet, förklarar Ann Henriksson.

Under det senaste året har LRF Media förvandlats från ett medelstort brett mediehus till att vara Sveriges största nischade mediehus för landsbygden och det gröna näringslivet. LRF Media fokuserar på nya och befintliga affärer kopplade till de starka varumärkena Land, Land Lantbruk med Skogsland, Lantmannen och ATL. Det har varit en lyckosam förändring som gjort att företaget återigen visar svarta siffror.

LRF Medias varumärke Grönt Väder är Sveriges tredje bästa appsida på Facebook!

Grönt Väder blev bedömda utifrån hur bra de är på att skapa engagemang bland följarna, ...

Läs mer

LRF Medias Ehandel delar med sig av länkkraft när Leverantörsguiden relanseras

- När vi förstod att våra norska kollegor skapat ett så tydligt värde genom att ...

Läs mer

LRF Medias varumärke AGFO fortsätter sätta framtidens matsystem i fokus

Insikts- och mediebolaget AGFO har sedan starten 2017 samlat perspektiv och insikter kring mat för ...

Läs mer