Nyheter

LRF Media behöver fler manliga ledare

LRF Medias ledningsgrupp har svängt från en mansdominerad grupp till ett mer jämställt styre - med många vassa kvinnor i spetsen.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

– Vi har många drivna, kreativa och engagerade ledare i företaget vilket är spännande inför framtiden. Nu är vi majoriteten kvinnor i ledningen och behöver nästan göra ett omvänt jämställdhetsarbete, säger Ann Henriksson, VD på LRF Media.

LRF Media söker nu en ny Affärsutvecklingschef som kommer att ingå i ledningsgruppen. För att balansera könsuppdelningen så ser mediehuset gärna att den nya medarbetaren är en man.

– Det gäller att ha en bra balans i hela bolaget och inte minst på ledningsnivå, men vi kommer självklart att välja den person som har bäst kompetens och kvalifikationer för jobbet, förklarar Ann Henriksson.

Under det senaste året har LRF Media förvandlats från ett medelstort brett mediehus till att vara Sveriges största nischade mediehus för landsbygden och det gröna näringslivet. LRF Media fokuserar på nya och befintliga affärer kopplade till de starka varumärkena Land, Land Lantbruk med Skogsland, Lantmannen och ATL. Det har varit en lyckosam förändring som gjort att företaget återigen visar svarta siffror.

Bondebåten - en nätverkssuccé för det gröna näringslivet

250 bönder, sponsorer och representanter från LRF Media träffades på årets Bondebåt med Viking Line ...

Läs mer

Snömoln först ut i LRF Medias satsning Media Boost

Nu är det första samarbetet på plats. Startupföretaget Snömoln, med entreprenörerna Julia Wikström och Johan ...

Läs mer

LRF Media hyllar hållbarhet med Green Friday på Black Friday

Den 29 november är det dags för Sveriges största shoppingdag, Black Friday, ett amerikanskt koncept ...

Läs mer