Nyheter

LRF Media utvecklar ny tjänst för LRF Mjölk

Digital affärsutveckling på LRF Media har fått i uppdrag av LRF Mjölk att utveckla en ny tjänst som ska sänka mjölkböndernas foderkostnader.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

LRF Mjölk vill utveckla en digital tjänst med syfte att underlätta för bönderna att skapa offertförfrågningar på kraftfoder, för att i förlängningen sänka mjölkböndernas foderkostnader.

LRF Media, och avdelningen digital affärsutveckling, har fått i uppdrag att ta fram denna tjänst. I arbetet ingår konceptarbete, ux, design och programmering.
Tjänsten planeras vara klar för lansering i slutet av augusti.
– Det känns både självklart och jättekul att inleda ett samarbete med LRF Media. Här förenas ju kompetensen kring media med kunskap om mjölkproduktionens specifika villkor, säger Karin Hallgren, kommunikationschef LRF Mjölk.
– Jättekul! Och ett viktigt steg i att jobba närmare LRF när det gäller nya produkter och tjänster, säger Lovisa Madås, chef för digital affärsutveckling på LRF Media.

Miljonöverskott från Landlotten till Bygdegårdarnas Riksförbund

– För en liten förening utan eget kapital gör pengarna från Landlotten stor skillnad. Vi ...

Läs mer

LRF Medias VD tar plats i styrelsen för Sveriges Tidskrifter

Sveriges Tidskrifter är landets största branschorganisation i medievärlden, med uppgiften att synliggöra branschens utveckling, värna ...

Läs mer

ATL höjer målen för ATL TV

– Under årets första 13 veckor har ATL klarat målet om 8 000 startade strömmar ...

Läs mer