Nyheter

LRF Media utvecklar ny tjänst för LRF Mjölk

Digital affärsutveckling på LRF Media har fått i uppdrag av LRF Mjölk att utveckla en ny tjänst som ska sänka mjölkböndernas foderkostnader.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

LRF Mjölk vill utveckla en digital tjänst med syfte att underlätta för bönderna att skapa offertförfrågningar på kraftfoder, för att i förlängningen sänka mjölkböndernas foderkostnader.

LRF Media, och avdelningen digital affärsutveckling, har fått i uppdrag att ta fram denna tjänst. I arbetet ingår konceptarbete, ux, design och programmering.
Tjänsten planeras vara klar för lansering i slutet av augusti.
– Det känns både självklart och jättekul att inleda ett samarbete med LRF Media. Här förenas ju kompetensen kring media med kunskap om mjölkproduktionens specifika villkor, säger Karin Hallgren, kommunikationschef LRF Mjölk.
– Jättekul! Och ett viktigt steg i att jobba närmare LRF när det gäller nya produkter och tjänster, säger Lovisa Madås, chef för digital affärsutveckling på LRF Media.

Land 50 år - här kommer Landpodden!

LRF Medias varumärke Land startades 1971 och fyller i år 50 år. Nu lanserar jubilaren Landpodden – en förlängning av tidningen och ett sätt att förstärka varumärket Land ytterligare.

Läs mer

Nu lanseras Mnews.se – en nyhetsplattform för branscherna som bygger Sverige

Nu har 13 branscher som på olika sätt utvecklar och bygger Sverige gått ihop och skapat en gemensam nyhetstjänst. Nyhetstjänsten heter Mnews.se och omfattar branscherna boskap, bygg- och anläggning, entreprenad, gruvindustri, logistik- och kranbranschen, matproduktion, rivning, skogsbruk, spannmål, teknik, trädgård, VA- och fjärrvärme samt verktyg och tillbehör.

Läs mer

Nya atl.nu är här!

Nu är nya atl.nu lanserad – mer och tydligare innehåll, en ny e-tidning och en app som förenklar läsningen är några av nyheterna.

Läs mer