Nyheter

LRF Media utvecklar ny tjänst för LRF Mjölk

Digital affärsutveckling på LRF Media har fått i uppdrag av LRF Mjölk att utveckla en ny tjänst som ska sänka mjölkböndernas foderkostnader.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

LRF Mjölk vill utveckla en digital tjänst med syfte att underlätta för bönderna att skapa offertförfrågningar på kraftfoder, för att i förlängningen sänka mjölkböndernas foderkostnader.

LRF Media, och avdelningen digital affärsutveckling, har fått i uppdrag att ta fram denna tjänst. I arbetet ingår konceptarbete, ux, design och programmering.
Tjänsten planeras vara klar för lansering i slutet av augusti.
– Det känns både självklart och jättekul att inleda ett samarbete med LRF Media. Här förenas ju kompetensen kring media med kunskap om mjölkproduktionens specifika villkor, säger Karin Hallgren, kommunikationschef LRF Mjölk.
– Jättekul! Och ett viktigt steg i att jobba närmare LRF när det gäller nya produkter och tjänster, säger Lovisa Madås, chef för digital affärsutveckling på LRF Media.

Succéboken ”Hållbara husmorstips” får en uppföljare!

LRF Medias och varumärket Lands bok ”Hållbara husmorstips” blev en succé – och nu är man i full gång med uppföljaren ”Hållbart pyssel”.

Läs mer

Största förändringen på många år - i morgon skickas nya ATL ut till läsarna

Ny form, ny struktur och delvis nytt innehåll - det är en helt ny papperstidning som når ATLs läsare i morgon.

Läs mer

Marknadsförare till LRF Media

Om LRF Media LRF Media är mediehuset som förstår potentialen i det gröna näringslivet. Med journalistik ...

Läs mer