Nyheter

LRF Media utvecklar ny tjänst för LRF Mjölk

Digital affärsutveckling på LRF Media har fått i uppdrag av LRF Mjölk att utveckla en ny tjänst som ska sänka mjölkböndernas foderkostnader.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

LRF Mjölk vill utveckla en digital tjänst med syfte att underlätta för bönderna att skapa offertförfrågningar på kraftfoder, för att i förlängningen sänka mjölkböndernas foderkostnader.

LRF Media, och avdelningen digital affärsutveckling, har fått i uppdrag att ta fram denna tjänst. I arbetet ingår konceptarbete, ux, design och programmering.
Tjänsten planeras vara klar för lansering i slutet av augusti.
– Det känns både självklart och jättekul att inleda ett samarbete med LRF Media. Här förenas ju kompetensen kring media med kunskap om mjölkproduktionens specifika villkor, säger Karin Hallgren, kommunikationschef LRF Mjölk.
– Jättekul! Och ett viktigt steg i att jobba närmare LRF när det gäller nya produkter och tjänster, säger Lovisa Madås, chef för digital affärsutveckling på LRF Media.

Nu ska årets spjutspetsföretag utses

Vilket är Årets spjutspetsföretag 2022? För artonde året utlyser Land Lantbruk tillsammans med Ludvig & Co, LRF Ungdomen samt Swedbank och sparbankerna tävlingen för innovativa och nytänkande företag inom det gröna näringslivet.

Läs mer

Familjeskogsägaren Amalia Mattsson toppar Land Lantbruks 50-lista i år

Med sitt engagemang för skogen, skogsägarna och landsbygden och sin vassa penna toppar familjeskogsägaren Amalia Mattsson Land Lantbruks 50-lista i år.

Läs mer

Land och Svenskmärkning i fortsatt samarbete

För tredje året i rad samarbetar Land och Svenskmärkning med att inspirera, stötta och utveckla svensk mat. Samarbetet, som går under namnet Från Sverige-resan, utvecklas under 2022 ytterligare och tar sig nya uttryck.

Läs mer