Nyheter

LRF Media utvecklar ny tjänst för LRF Mjölk

Digital affärsutveckling på LRF Media har fått i uppdrag av LRF Mjölk att utveckla en ny tjänst som ska sänka mjölkböndernas foderkostnader.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

LRF Mjölk vill utveckla en digital tjänst med syfte att underlätta för bönderna att skapa offertförfrågningar på kraftfoder, för att i förlängningen sänka mjölkböndernas foderkostnader.

LRF Media, och avdelningen digital affärsutveckling, har fått i uppdrag att ta fram denna tjänst. I arbetet ingår konceptarbete, ux, design och programmering.
Tjänsten planeras vara klar för lansering i slutet av augusti.
– Det känns både självklart och jättekul att inleda ett samarbete med LRF Media. Här förenas ju kompetensen kring media med kunskap om mjölkproduktionens specifika villkor, säger Karin Hallgren, kommunikationschef LRF Mjölk.
– Jättekul! Och ett viktigt steg i att jobba närmare LRF när det gäller nya produkter och tjänster, säger Lovisa Madås, chef för digital affärsutveckling på LRF Media.

Rekordstort intresse för Öppen trädgård med Land!

Älskade trädgård! Så kan man verkligen ropa när nu årets stora trädgårdshändelse – Öppen trädgård med ...

Läs mer

Samarbete med Vethem ger LRF:s medlemmar digital vård för lantbruksdjur med hjälp av videosamtal

LRF har 140 000 medlemmar över hela landet vars lantbruksdjur nu tar klivet in i ...

Läs mer

Landlotten digitaliserar landsbygden

Bygdegårdarnas Riksförbund organiserar föreningsdrivna allmänna samlingslokaler och i dag är 1433 bygdegårdar och bystugor över ...

Läs mer