Nyheter

LRF Media utvecklar ny tjänst för LRF Mjölk

Digital affärsutveckling på LRF Media har fått i uppdrag av LRF Mjölk att utveckla en ny tjänst som ska sänka mjölkböndernas foderkostnader.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

LRF Mjölk vill utveckla en digital tjänst med syfte att underlätta för bönderna att skapa offertförfrågningar på kraftfoder, för att i förlängningen sänka mjölkböndernas foderkostnader.

LRF Media, och avdelningen digital affärsutveckling, har fått i uppdrag att ta fram denna tjänst. I arbetet ingår konceptarbete, ux, design och programmering.
Tjänsten planeras vara klar för lansering i slutet av augusti.
– Det känns både självklart och jättekul att inleda ett samarbete med LRF Media. Här förenas ju kompetensen kring media med kunskap om mjölkproduktionens specifika villkor, säger Karin Hallgren, kommunikationschef LRF Mjölk.
– Jättekul! Och ett viktigt steg i att jobba närmare LRF när det gäller nya produkter och tjänster, säger Lovisa Madås, chef för digital affärsutveckling på LRF Media.

ATL lanserar ekonomicoach – fokus på företagsutveckling

Har du frågor som rör ditt lantbruksföretags ekonomi? Välkommen att kontakta ATLs nya ekonomicoach Elenore ...

Läs mer

Brid är världens första klimatpositiva byrå  

Kommunikationsbyrån Brid har som första byrå i världen blivit klimatpositiva baserat på den internationella certifieringen ...

Läs mer

ATL nominerad till Tidskriftspriset 2019 i kategorin Årets Digitala Tidskrift Fackpress

Tidningen ATL är en gigant inom sina bevakningsområden och sätter agendan inom det gröna näringslivet. ...

Läs mer