Nyheter

LRF Media utvecklar ny tjänst för LRF Mjölk

Digital affärsutveckling på LRF Media har fått i uppdrag av LRF Mjölk att utveckla en ny tjänst som ska sänka mjölkböndernas foderkostnader.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

LRF Mjölk vill utveckla en digital tjänst med syfte att underlätta för bönderna att skapa offertförfrågningar på kraftfoder, för att i förlängningen sänka mjölkböndernas foderkostnader.

LRF Media, och avdelningen digital affärsutveckling, har fått i uppdrag att ta fram denna tjänst. I arbetet ingår konceptarbete, ux, design och programmering.
Tjänsten planeras vara klar för lansering i slutet av augusti.
– Det känns både självklart och jättekul att inleda ett samarbete med LRF Media. Här förenas ju kompetensen kring media med kunskap om mjölkproduktionens specifika villkor, säger Karin Hallgren, kommunikationschef LRF Mjölk.
– Jättekul! Och ett viktigt steg i att jobba närmare LRF när det gäller nya produkter och tjänster, säger Lovisa Madås, chef för digital affärsutveckling på LRF Media.

Lands Öppen trädgård inspirerar i hela Sverige

Nu är evenemanget som inspirerar hela trädgårds-Sverige tillbaka, Lands Öppen trädgård samlar trädgårds-älskare över hela Sverige och mångfalden är större än någonsin.

Läs mer

Gyllfors och Alexandersson till LRF Medias styrelse

LRF Media utser medierådgivaren och analytikern Carl Gyllfors, tidigare VD och koncernchef för Aftonbladet och nuvarande rådgivare och senior vice president inom Schibstedt Sverige, samt Martin Alexandersson, affärsutvecklingschef på LRF och ansvarig för LRF Ventures, till nya styrelseledamöter.

Läs mer

Lönsam och hållbar grisproduktion är Årets spjutspetsföretag 2022

Önskan att knyta ihop kretsloppet och samtidigt få lönsamhet i grisproduktionen var starten på Halla gårds satsning på Hållbarhetsgrisen. Ett koncept som nu belönas med utmärkelsen Årets spjutspetsföretag 2022.

Läs mer