Nyheter

LRF Media utvecklar ny tjänst för LRF Mjölk

Digital affärsutveckling på LRF Media har fått i uppdrag av LRF Mjölk att utveckla en ny tjänst som ska sänka mjölkböndernas foderkostnader.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

LRF Mjölk vill utveckla en digital tjänst med syfte att underlätta för bönderna att skapa offertförfrågningar på kraftfoder, för att i förlängningen sänka mjölkböndernas foderkostnader.

LRF Media, och avdelningen digital affärsutveckling, har fått i uppdrag att ta fram denna tjänst. I arbetet ingår konceptarbete, ux, design och programmering.
Tjänsten planeras vara klar för lansering i slutet av augusti.
– Det känns både självklart och jättekul att inleda ett samarbete med LRF Media. Här förenas ju kompetensen kring media med kunskap om mjölkproduktionens specifika villkor, säger Karin Hallgren, kommunikationschef LRF Mjölk.
– Jättekul! Och ett viktigt steg i att jobba närmare LRF när det gäller nya produkter och tjänster, säger Lovisa Madås, chef för digital affärsutveckling på LRF Media.

LRF Medias varumärke Grönt Väder är Sveriges tredje bästa appsida på Facebook!

Grönt Väder blev bedömda utifrån hur bra de är på att skapa engagemang bland följarna, ...

Läs mer

LRF Medias Ehandel delar med sig av länkkraft när Leverantörsguiden relanseras

- När vi förstod att våra norska kollegor skapat ett så tydligt värde genom att ...

Läs mer

LRF Medias varumärke AGFO fortsätter sätta framtidens matsystem i fokus

Insikts- och mediebolaget AGFO har sedan starten 2017 samlat perspektiv och insikter kring mat för ...

Läs mer