Nyheter

LRF Media utvecklar ny tjänst för LRF Mjölk

Digital affärsutveckling på LRF Media har fått i uppdrag av LRF Mjölk att utveckla en ny tjänst som ska sänka mjölkböndernas foderkostnader.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

LRF Mjölk vill utveckla en digital tjänst med syfte att underlätta för bönderna att skapa offertförfrågningar på kraftfoder, för att i förlängningen sänka mjölkböndernas foderkostnader.

LRF Media, och avdelningen digital affärsutveckling, har fått i uppdrag att ta fram denna tjänst. I arbetet ingår konceptarbete, ux, design och programmering.
Tjänsten planeras vara klar för lansering i slutet av augusti.
– Det känns både självklart och jättekul att inleda ett samarbete med LRF Media. Här förenas ju kompetensen kring media med kunskap om mjölkproduktionens specifika villkor, säger Karin Hallgren, kommunikationschef LRF Mjölk.
– Jättekul! Och ett viktigt steg i att jobba närmare LRF när det gäller nya produkter och tjänster, säger Lovisa Madås, chef för digital affärsutveckling på LRF Media.

Anders Gustafsson ska bilda opinion om skog och äganderätt

Anders Gustafsson är ny ledarskribent på ATL, lantbrukarnas egen affärstidning. Han kommer närmast från en roll som politisk chefredaktör på Blekinge Läns Tidning.

Läs mer

Premiär för AGFO Transformation – ett kunskapsseminarium om mat

I september är det premiär för AGFO Transformation – fyra seminarier med ambitionen att göra ...

Läs mer

Nu förstärks LRF Medias styrelse med värdefull kompetens

Jonas Eriksson har en bakgrund från bl.a. Bonnier-gruppen och som VD för TT, och Björn ...

Läs mer