Nyheter

LRF Media utvecklar ny tjänst för LRF Mjölk

Digital affärsutveckling på LRF Media har fått i uppdrag av LRF Mjölk att utveckla en ny tjänst som ska sänka mjölkböndernas foderkostnader.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

LRF Mjölk vill utveckla en digital tjänst med syfte att underlätta för bönderna att skapa offertförfrågningar på kraftfoder, för att i förlängningen sänka mjölkböndernas foderkostnader.

LRF Media, och avdelningen digital affärsutveckling, har fått i uppdrag att ta fram denna tjänst. I arbetet ingår konceptarbete, ux, design och programmering.
Tjänsten planeras vara klar för lansering i slutet av augusti.
– Det känns både självklart och jättekul att inleda ett samarbete med LRF Media. Här förenas ju kompetensen kring media med kunskap om mjölkproduktionens specifika villkor, säger Karin Hallgren, kommunikationschef LRF Mjölk.
– Jättekul! Och ett viktigt steg i att jobba närmare LRF när det gäller nya produkter och tjänster, säger Lovisa Madås, chef för digital affärsutveckling på LRF Media.

Malin från Folkärna gjorde störst avtryck i Lantbrukssverige 2019

Kaninproducenten Malin Sundmark toppar Land Lantbruks 50-lista. Hon är en av de djurägare som trakasserats ...

Läs mer

LRF Media investerar i SEO-byrån Brath

Brath startades 2012 och är specialiserade på digital marknadsföring, både organiskt med SEO, sökmotoroptimering, och ...

Läs mer

Veckans läsningsraket! Granriset engagerar

Ämnet granris slår rakt in i Lands målgrupp så här runt jul. Bland de mest ...

Läs mer