Nyheter

LRF Media utvecklar ny tjänst för LRF Mjölk

Digital affärsutveckling på LRF Media har fått i uppdrag av LRF Mjölk att utveckla en ny tjänst som ska sänka mjölkböndernas foderkostnader.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

LRF Mjölk vill utveckla en digital tjänst med syfte att underlätta för bönderna att skapa offertförfrågningar på kraftfoder, för att i förlängningen sänka mjölkböndernas foderkostnader.

LRF Media, och avdelningen digital affärsutveckling, har fått i uppdrag att ta fram denna tjänst. I arbetet ingår konceptarbete, ux, design och programmering.
Tjänsten planeras vara klar för lansering i slutet av augusti.
– Det känns både självklart och jättekul att inleda ett samarbete med LRF Media. Här förenas ju kompetensen kring media med kunskap om mjölkproduktionens specifika villkor, säger Karin Hallgren, kommunikationschef LRF Mjölk.
– Jättekul! Och ett viktigt steg i att jobba närmare LRF när det gäller nya produkter och tjänster, säger Lovisa Madås, chef för digital affärsutveckling på LRF Media.

Snömoln först ut i LRF Medias satsning Media Boost

Nu är det första samarbetet på plats. Startupföretaget Snömoln, med entreprenörerna Julia Wikström och Johan ...

Läs mer

LRF Media hyllar hållbarhet med Green Friday på Black Friday

Den 29 november är det dags för Sveriges största shoppingdag, Black Friday, ett amerikanskt koncept ...

Läs mer

Ökad satsning på Land Utbildning efter lyckat test

Land Utbildning, LRF Medias onlineutbildningar, smyglanserades under våren 2019. Två utbildningar erbjöds, en i släktforskning ...

Läs mer