Nyheter

LRF Media utvecklar ny tjänst för LRF Mjölk

Digital affärsutveckling på LRF Media har fått i uppdrag av LRF Mjölk att utveckla en ny tjänst som ska sänka mjölkböndernas foderkostnader.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

LRF Mjölk vill utveckla en digital tjänst med syfte att underlätta för bönderna att skapa offertförfrågningar på kraftfoder, för att i förlängningen sänka mjölkböndernas foderkostnader.

LRF Media, och avdelningen digital affärsutveckling, har fått i uppdrag att ta fram denna tjänst. I arbetet ingår konceptarbete, ux, design och programmering.
Tjänsten planeras vara klar för lansering i slutet av augusti.
– Det känns både självklart och jättekul att inleda ett samarbete med LRF Media. Här förenas ju kompetensen kring media med kunskap om mjölkproduktionens specifika villkor, säger Karin Hallgren, kommunikationschef LRF Mjölk.
– Jättekul! Och ett viktigt steg i att jobba närmare LRF när det gäller nya produkter och tjänster, säger Lovisa Madås, chef för digital affärsutveckling på LRF Media.

Brid Agency förstärker med tre nya medarbetare – projektledare/strateger och digital strateg

Kommunikations- och förändringsbyrån Brid Agency, med rötterna i gröna näringarna och hållbarhet, har under hösten förstärkt sin organisation med tre nyrekryteringar: Projektledarna och kommunikationsstrategerna Åsa Bihl och Katarina Kolare samt Frida Berglund, digital strateg.

Läs mer

Teknikutmaningen avgjord – solcellstraktorn är årets bästa innovation för lantbruket

Årets bästa tekniska lösning för lantbruket har skapats i Dalarna. Den autonoma solcellstraktorn, skapad av Jesper Elsander, Borlänge, och Rasmus Larsson, Ludvika, är vinnare i Land Lantbruks tävling Teknikutmaningen 2022.

Läs mer

Ta plats på AGFO Talk 1/12 om affärsmodeller i framtidens matsystem

✅ Trendspaning ✅ Panelsamtal ✅ Nätverksmingel ✅ Frukost Cirkulära affärsmodeller, delningsekonomi, e-handel, ökad kolinlagring som affärsmodell, ...

Läs mer