Nyheter

LRF Media utvecklar ny tjänst för LRF Mjölk

Digital affärsutveckling på LRF Media har fått i uppdrag av LRF Mjölk att utveckla en ny tjänst som ska sänka mjölkböndernas foderkostnader.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

LRF Mjölk vill utveckla en digital tjänst med syfte att underlätta för bönderna att skapa offertförfrågningar på kraftfoder, för att i förlängningen sänka mjölkböndernas foderkostnader.

LRF Media, och avdelningen digital affärsutveckling, har fått i uppdrag att ta fram denna tjänst. I arbetet ingår konceptarbete, ux, design och programmering.
Tjänsten planeras vara klar för lansering i slutet av augusti.
– Det känns både självklart och jättekul att inleda ett samarbete med LRF Media. Här förenas ju kompetensen kring media med kunskap om mjölkproduktionens specifika villkor, säger Karin Hallgren, kommunikationschef LRF Mjölk.
– Jättekul! Och ett viktigt steg i att jobba närmare LRF när det gäller nya produkter och tjänster, säger Lovisa Madås, chef för digital affärsutveckling på LRF Media.

Land hyllar färgstarka kvinnor på Internationella kvinnodagen

I år fyller LRF Medias varumärke Land 50 år, något som kommer att firas hela 2021. I Lands senaste nummer hyllas alla inspirerande kvinnor som gjort starkt avtryck i både Lands och landsbygdens historia.

Läs mer

Succé för Land Shoppings jubileumsprodukter

I år är det 50 år sedan LRF Medias varumärke Land kom ut med sitt allra första nummer – något som kommer att firas hela 2021. På handelsplatsen Land Shopping säljs en unik serie jubileumsprodukter – och det är succé direkt.

Läs mer

Premiär för Ehandels liveshopping plattform

– Liveshopping är en upplevelse och vår affärsidé är att erbjuda all shoppingupplevelse på ett ...

Läs mer