Snart kommer utgivningsplanerna för 2024!

Nästa år närmar sig med stormsteg, med nya budgetar och marknadsplaner. Nu släpper LRF Media utgivningsplanerna för 2024. Vi pratade med Richard Ahlman på LRF Media om vad vi kan vänta oss.

Nu släpper vi utgivningsplanerna för 2024. Hur känns det?
– Det känns superkul att vara igång! Vi har flera kunder som ligger långt fram i sin planering för nästa år. Något vi märker nu, till skillnad från de senaste åren, är att våra kunder börjar hitta det nya normala. Trots all yttre påverkan som pandemi, räntor och krig, har många landat och börjat få tillbaka självförtroendet i sin planering och budgetering. Det märks på orderingången av bokningar inför 2024.


Varför är det viktigt för annonsörer att hålla koll på våra utgivningsplaner?
– Det är viktigt för att kunna planera sin marknadsföring och inte missa de utgåvor som man vill synas i. Dessutom tjänar man på att boka tidigt – alla kunder som bokar för 2024 innan sista december får annonsera till årets priser. Även vi drabbas av inflationen och måste justera priserna något. Här finns alltså pengar att spara för alla som är tidiga med sin planering.

 

Vilket är ditt bästa tips till annonsörer som ännu inte har börjat planera inför 2024?
– Börja nu! Sätt upp en plan tillsammans med din säljkontakt på LRF Media, det kommer att spara dig tid under året. Istället för att jaga annonsutrymmen kan du arbeta proaktivt och följa upp och justera inplanerade kampanjer tillsammans med oss. Fråga oss gärna om nya lösningar och kreativa upplägg. Din säljkontakt hjälper gärna till med nya idéer så att du optimerar dina annonsinvesteringar på bästa sätt.

 

Varför är det rätt väg att gå?
– Du sparar tid och pengar när du arbetar proaktivt. Dessutom kan din säljkontakt stötta upp med argument och insikter när du ska lämna in rapporter till VD och ledningsgrupp.

Här hittar du våra utgivningsplaner