Josefine Blomquist, annonschef LRF Media, tillsammans med Rasmus Ohlin och Richard Ahlman i säljteamet.

Lär känna säljteamet: Rasmus Thomsen

Under året kommer vi att presentera medlemmarna på LRF Medias annonsavdelning. Först ut, Rasmus Thomsen, strategisk rådgivare.  

Hej Rasmus! Vem är du – och vad gör du på LRF Media?
Jag heter Rasmus Thomsen och är VD för Adviser, som är en av LRF Medias strategiska partners – jag jobbar framförallt med strategiska frågor och hållbarhet kopplat till annonsförsäljningen för LRF Medias varumärken. Förhoppningsvis har jag, med över 20 års erfarenhet av annonsförsäljning, möjligheten att dela med mig av tips, tricks och inspiration till säljteamet också. 

Hur arbetar ni för att driva och synliggöra hållbarhetsfrågan?
Vi arbetar löpande med att utveckla och förbättra vårt säljarbete kring hållbarhet. Det innefattar bland annat en utarbetad miljöpolicy, där har vi bland annat tydliga riktlinjer för våra resor, där vi nog har störst klimatavtryck. Dessutom är det en fråga som vi diskuterar och driver med alla våra kunder.

Har du några bra hållbarhetstips till LRF Medias annonsörer?
Börja med dig själv. Vad kan du göra i det lilla, för att bidra och förändra? Utmana dina egna sanningar. Vilka val gör du – och vilka val bidrar du till att andra gör. Särskilt i dessa tider, när levnadsomkostnaderna ökar för alla. Då är det lätt att göra hållbarhet till en plånboksfråga, vilket bland annat syns i den vikande försäljningen av ekologiska produkter.

Vill du lära känna resten av teamet? Klicka här!