![Tyri1_computer](https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/tyri1_computer-200x132.png 200w 132h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/tyri1_computer-400x264.png 400w 264h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/tyri1_computer-600x395.png 600w 395h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/tyri1_computer-750x494.png 750w 494h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/tyri1_computer-1024x675.png 1024w 675h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/tyri1_computer-1500x988.png 1500w 988h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/tyri1_computer-2000x1318.png 2000w 1318h)
ATL:s nya digitala annonsformat blev en succé för TYRI
När PeO Axelsson, Marketing Manager på TYRI, fick höra om ett nytt tydligt och effektfullt digitalt annonsformat så tyckte han att det passade TYRI perfekt
– Det lät som ett intressant format, och jag gillade att ingen hade testat formatet före oss. Vi på TYRI gillar att vara först ut och testa produkter och tjänster – inom alla områden.
Annonsformatet “Take Over” går inte att missa. Annonsen tar över hela mobil- eller datorskärmen och budskapet blir väldigt tydligt. Det passade perfekt för TYRI, som ville komma ut med ett varumärkesbyggande budskap.
![Marknadscheferna_PeO_8 PeO Axelsson, Marketing Manager på TYRI](https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/marknadscheferna_peo_8-scaled-200x141.jpg 200w 141h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/marknadscheferna_peo_8-scaled-400x282.jpg 400w 282h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/marknadscheferna_peo_8-scaled-600x423.jpg 600w 423h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/marknadscheferna_peo_8-scaled-750x529.jpg 750w 529h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/marknadscheferna_peo_8-scaled-1024x722.jpg 1024w 722h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/marknadscheferna_peo_8-scaled-1500x1058.jpg 1500w 1058h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/marknadscheferna_peo_8-scaled-2000x1410.jpg 2000w 1410h)
PeO Axelsson, Marketing Manager på TYRI
PeO tvekade inte att testa det nya formatet, väl medveten om att han samarbetade med trygg och säker partner.
– Det har gått väldigt smidigt, och vi har fått väldigt bra hjälp av LRF Media i produktionen. Det var nödvändigt eftersom det här är ett helt nytt format.
Och hur blev resultatet? PeO och hans kollegor är nöjda med utformningen.
– Ja, vi blev väldigt nöjda med hur exponeringen utformades. Sajten släcktes ner och visade sedan budskapet “Jobba inte i mörker”. Vi vet att exponeringsgraden var hög och att många har sett annonsen. Som helhet är vi mycket nöjda, både med resultatet och den flexibla och positiva hjälp vi fick på vägen.
Så här såg annonsen ut
![Tyri1_computer](https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/tyri1_computer-200x132.png 200w 132h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/tyri1_computer-400x264.png 400w 264h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/tyri1_computer-600x395.png 600w 395h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/tyri1_computer-750x494.png 750w 494h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/tyri1_computer-1024x675.png 1024w 675h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/tyri1_computer-1500x988.png 1500w 988h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/tyri1_computer-2000x1318.png 2000w 1318h)
![Skärmavbild 2023-12-06 kl. 10.57.50](https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/skarmavbild-2023-12-06-kl.-10.57.50-200x132.png 200w 132h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/skarmavbild-2023-12-06-kl.-10.57.50-400x263.png 400w 263h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/skarmavbild-2023-12-06-kl.-10.57.50-600x395.png 600w 395h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/skarmavbild-2023-12-06-kl.-10.57.50-750x494.png 750w 494h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/skarmavbild-2023-12-06-kl.-10.57.50-1024x674.png 1024w 674h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/skarmavbild-2023-12-06-kl.-10.57.50-1500x988.png 1500w 988h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2023/12/skarmavbild-2023-12-06-kl.-10.57.50-1824x1201.png 1824w 1201h)
Richard Ahlman, Head of Digital på LRF Media om det nya formatet:
![48926b61-c88c-4d33-aba1-ba48d6d0db59_Richard+Ahlman](https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2022/12/48926b61-c88c-4d33-aba1-ba48d6d0db59_richardahlman-200x200.jpg 200w 200h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2022/12/48926b61-c88c-4d33-aba1-ba48d6d0db59_richardahlman-400x400.jpg 400w 400h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2022/12/48926b61-c88c-4d33-aba1-ba48d6d0db59_richardahlman-600x600.jpg 600w 600h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2022/12/48926b61-c88c-4d33-aba1-ba48d6d0db59_richardahlman-750x750.jpg 750w 750h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2022/12/48926b61-c88c-4d33-aba1-ba48d6d0db59_richardahlman-1024x1024.jpg 1024w 1024h, https://www.lrfmedia.se/app/uploads/2022/12/48926b61-c88c-4d33-aba1-ba48d6d0db59_richardahlman-1399x1399.jpg 1399w 1399h)
Richard Ahlman, Head of DIgital på LRF Media
– Bakgrunden är att LRF Media tyckte att det behövdes ett extra effektfullt annonsformat, men det fick inte störa besökarens upplevelse av sajten. Det skulle vara någonting som sticker ut istället för att störa, där man har möjlighet att jobba med kundernas kreativa budskap. “Take Over-annonsen” går inte att missa. Den passar perfekt när man vill komma ut med ett tydligt budskap: kanske en ny produkt, en nyhet eller ett erbjudande.
Som Head of Digital, vad driver dig i arbetet att utveckla LRF Medias digitala erbjudande?
– Drivkraften är helt enkelt att vi vill fortsätta utvecklas. Teamet tittar hela tiden på nya möjligheter och lösningar för att se hur vi kan ta fram nya och ännu bättre annonsmöjligheter för våra kunder.