Nicklas leder LRF Medias digitala utveckling
Nicklas Larsson arbetar som utvecklingschef på affärsutvecklingsavdelningen på LRF Media. Tillsammans med sitt team leder han arbetet och projekten som utvecklar LRF Media.
– Vi har ett team med vassa medarbetare som är experter på sina respektive delar, som trivs och mår bra på jobbet. Det är en grundförutsättning för att människor ska göra ett bra jobb. Dessutom tror jag mycket på arbete över avdelningsgränserna och att lösa svåra utmaningar tillsammans i den mån det går, säger han.
Samhället blir mer och mer digitaliserat och det är viktigt att publicister och medieägare följer med i utvecklingen av det snabbt förändrade medielandskapet.För Nicklas Larsson handlar det om att ge målgruppen vad de vill ha.
– Våra läsare är och vill vara digitala, inte minst de yngre målgrupperna. En sak är viktig att komma ihåg; det digitala är ett givet komplement till papperstidningar. I vårt fall handlar det om att ge prenumeranterna en ännu matigare prenumeration. LRF Media arbetar aktivt med att utveckla våra digitala plattformar och erbjudanden. avslutar han.
Två lösningar som Nicklas är stolt över
Nya digitala annonsformat: Några av de nya annonsformaten är otroligt snygga och effektiva – till exempel det format vi kallar Interscroll, där annonsen kommer i bakgrunden av sajten, som delar upp sig i två delar.
Enskilda kategoerier på webben: Jag tycker om möjligheten för våra annonsörer att nå ut med sina budskap i enskilda kategorier; inom skogssegmentet på ATL.nu eller inom trädgårdssegmentet på land.se. Det ger större träffsäkerhet för våra annonsörer. Den sortens ökad träffsäkerhet, med riktade budskap är någonting som jag tror att vi kommer att få se mer av framöver.