Höstens nya digitala annonsformat

LRF Media presenterar höstens nya digitala annonsformat. Richard Ahlman, Head of Digital på LRF Media, berättar mer. 

Hej Richard, berätta om era nya annonsformat!

– Vi har tagit fram nya annonsformat som passar perfekt när våra kunder vill synas lite extra, få garanterad synlighet och genomslag på våra och LRF Medias sajter. De passar utmärkt vid en produktlansering eller en stor kampanj, om jag ska nämna några exempel. 

 

Varför är det viktigt för er att utveckla nya annonsformat? 

– Som Head of Digital på LRF Media vill jag vara med och utveckla branschen. Därför är det viktigt att vi arbetar löpande med att utforma framtidens annonsformat. Därför känns det extra kul att vårt nya format äntligen är på plats! 

Richard Ahlman, Head of Digital på LRF Media

Hur går ni till väga när ni utvecklar nya annonsformat? 

Vi börjar alltid med att inkludera experterna: våra annonsörer och kunder. Tillsammans med dem diskuterar vi och ser om de har några behov som vi inte möter, om våra konkurrenter ligger framför oss i utvecklingen – och hur kundernas beteenden förändras över tid.

 

Anpassar ni annonserna efter era sajter?
– Absolut! Vi är väl medvetna om att gemene man lider av mer eller mindre hög reklamtrötthet. Det är viktigt att vi inte späder på den. Därför har vi utvecklat annonsformat som känns naturliga och informativa. En riktigt bra annons ska tillföra ett värde för mottagaren och vara en naturlig del av sajten. 

 

Hur ska jag gå tillväga för att testa de nya formaten?
– Din kontakt på säljavdelningen ser fram emot att visa dem för dig. Och fortsätt besöka våra sajter, bland annat atl.nu för att se dem live!

Vill du veta mer om höstens annonsformat?  Klicka här