Helena La Corte summerar året

När Helena La Corte summerar sitt första halvår som VD för LRF Media, ser till tillbaka på något roligt och intensivt – men även utmanande. Nu ser hon fram emot ett år fyllt av satsningar och vidareutveckling. 

Hej Helena! Året närmar sig sitt slut, hur har det varit?
– På ett personligt plan så har det varit både intensivt och roligt att bli VD för LRF Media, och jag känner mig stolt över de kliv vi har tagit på vår fortsatt utvecklingsresa.  Ur ett branschperspektiv så har 2023 däremot varit ett utmanande år, med stora yttre påverkansfaktorer för vår målgrupp inom det gröna näringslivet, och det är fortsatt tufft även i mediebranschen med bland annat höjda pappers- och distributionskostnader.

Vad var årets höjdpunkt?
– Åh, det finns många! En av dem är förstås resan till Borgeby Fältdagar, där jag tillsammans med kollegorna fick möjlighet att träffa både läsare och annonsörer ordentligt. Jag gläds också åt att våra medievarumärken har blivit citerade ofta i allmänmedia – det betyder både att vi levererar toppnyheter och att allt fler människor intresserar sig för det gröna näringslivet.

Vad ser du fram emot med nästa år?
– Vi vidareutvecklar våra varumärken hela tiden, men nästa år blir det extra spännande att fortsätta utveckla våra erbjudanden på annonssidan. Dels har vi utökat vår säljkår med annonschef Josefine Blomquist på heltid, dels har vi flera nya annonsformat, inte minst på den nya sajt som vi kommer att lansera för Land.se under 2024.

Vad är det bästa på julbordet enligt dig?
– Det finns mycket gott, men brysselkål är en favorit!