Helena summerar Borgeby

Helena La Corte hann precis börja som VD för LRF Media när det var dags för sommarens stora mässa: Över 20 000 deltagare besökte faktiskt fältdagarna i Borgeby.  Vi passade på att fråga henne hur hon summerar mässan.  

Hej Helena! Hur summerar du din första medverkan på Borgeby Fältdagar?
Intensivt, och storslaget! Jag upplevde verkligen mässan som en katalysator för hela branschen, så mycket kunnande på ett och samma ställe! Och 20 000 besökare kan väl inte ha fel? Jag samlade på mig massor av intryck och insikter från både branschfolk och besökare – tillsammans träffade jag och LRF Medias säljare omkring 200 annonsörer och vi hade fullt tryck i vår monter hela tiden.

Fanns det något särskilt du såg fram emot under mässan?
– Alla hade pratat om gropen, så den såg jag fram emot att uppleva – men det absolut största fokuset för mig som ny VD för LRF Media var att äntligen få träffa våra läsare och kunder. Det här var ett strålande tillfälle att få göra det, samtidigt som jag också fick en djupdykning i branschen.

Missa inte höstens mässor och händelser. Häng med i vad som händer med ATL:s mässkalender! 

Var Borgeby mässan framgångsrik för LRF Media?
– Ja, absolut! Dels fick vi en överväldigande respons på aktiviteterna i vår monter, så vår närvaro var lyckad på så sätt – men jag mäter framförallt framgången i alla de möten vi har haft med våra läsare och annonsörer. I år hade vi också förlagt våra medarbetardagar till Borgeby, så vi var omkring 45 personer från hela LRF Media på plats som tog del av nyheter i mässmontrarna, träffade läsare och hämtade kunskap under seminarierna. Vi är fulladdade med nya insikter inför hösten!

Vad ser du mest fram emot i höst?
– Att fortsätta utveckla våra starka varumärken ATL, Lantmannen, Land och Land Lantbruk med Land Skogsbruk, så att den kunskap och inspiration som vi har och förmedlar verkligen når ut och kommer hela branschen till gagn.