Helena La Corte: Det kommer att hända massor 2024!
Året har knappt börjat, men LRF Media och det gröna näringslivet är redan i full gång med arbetet. Nu tittar LRF Medias VD Helena La Corte i spåkulan inför 2024 – och kommer med sina bästa tips för marknadsförare och annonsörer.
Hej Helena! Vad händer på LRF Media under 2024?
Det händer massor, förstås! Vi har precis sjösatt en ny organisation som ska ge oss ännu snabbare framfart, och vi har också utökat vår säljkår för att kunna ha en närmare dialog med våra annonspartners. Ett resultat av det är till exempel de nya annonsformat som vi lanserade i slutet av förra året.
Vad ser du mest fram emot i år?
En av de kommande höjdpunkterna är förstås lanseringen av nya sajten för Land.se! Det är inte så långt bort, och det kommer att ge Land en helt annan närvaro och synlighet. Vi kommer också att fortsätta utveckla våra rörliga format och digitala nyhetsbrev, och så har vi ATLs och Land Lantbruks poddar som ligger och bubblar, det finns stora möjligheter att ta dem ett steg till.
Vilka trender kommer att bli populära inom det göra näringslivet?
Jag tycker att man kan se det som en större och långsiktigare trend, där det är ett fortsatt stort fokus på hela det gröna näringslivet och förhoppningarna och möjligheterna kopplade till det – från livsmedelsförsörjning till omställningen till förnybar energi.
Vilket är ditt bästa tips till LRF Medias annonsörer under 2024?
1. Kom ihåg den digitala närvaron! Den blir allt viktigare, inte minst nu när digitaliseringen också är påhejad av den snabba AI-utvecklingen.
2. Skapa personlig marknadsföring: Det blir allt viktigare att nå rätt målgrupp. Ta hjälp av möjligheterna inom personlig marknadsföring för att nå de som behöver dina tjänster eller produkter.
3. Satsa på hållbarhet: Det blir allt viktigare för annonsörer att visa sitt engagemang för hållbarhet. Många har en guldgruva i sina hållbarhetsrapporter, under lågkonjunktur kan det vara läge att använda fakta om sitt hållbarhetsarbete för att bygga varumärke.