Fyra tips: Boka annonser i bulk
Löpande annonsering är oftast det mest effektiva sättet att lyckas nå ut till specifika målgrupper, särskilt om du annonserar i branschspecifika tidskrifter och deras sajter. Är du en av alla marknadsförare som bokar in dina annonser efter hand? Efter att ha läst den här artikeln, kommer du boka dem i bulk.
Att boka annonser i bulk kan ge flera fördelar för marknadsförare. Oavsett om det är print, på webben, i nyhetsbreven eller natives. Genom att planera långsiktigt och upprepa dina budskap får du både mer effekt, tid över till annat och bättre rabatter.
Våra fyra bästa anledningar till att köpa annonser i bulk
- Planera långsiktigt: När du bokar annonser i bulk har du möjlighet att planera din annonsering långsiktigt. Du kan välja ut de tidningar och tidskrifter som du vill annonsera i, och bestämma hur ofta och när du vill annonsera. Detta ger dig en bättre kontroll över din annonsering och gör det lättare att uppnå dina marknadsföringsmål.
2. Upprepa dina budskap: När du annonserar i bulk kan du upprepa dina budskap oftare. Detta är viktigt för att skapa igenkänning och för att få dina budskap att fastna hos målgruppen. Boka hellre många lite mindre annonser än få stora. Det ger bättre effekt över tid.
3. Få tid över till annat: När du bokar annonser i bulk slipper du lägga tid på planering, förhandling och att fatta beslut. Det kommer frigöra tid som du kan använda till att fokusera på andra delar av ditt arbete.
4. Få rabatt på annonspriserna: Om du bokar annonser i bulk får du bättre volymrabatter. Lägger du din order för 2024 innan året är slut, får du dem till 2023 års priser och undviker prishöjningarna pga av inflationen. Det kommer du att spara pengar på.