Annika summerar ett lyckat Green Meet

Den 20:e april gick Green Meet av stapeln, kunskapsdagen där LRF Media bjuder in samarbetspartners och annonsörer för att diskutera aktuella frågor och lära sig av varandra.

Annika R Hermanrud, tf VD och Publisher för LRF Media, summerar ett framgångsrikt event.

– Verkligen! Min förhoppning var att vi skulle ha en eftermiddag där vi kunde lära av varandra. Det fanns ett spännande program, men det som också är viktigt är att vi får möjlighet att träffas och diskutera. Samtalen vi hade och frågorna som vi lyfte är en riktig vinst.

Annika ser Green Meet i Malmö som ett värdefulllt event. Tillsammans med medarbetare, annonsörer, partners och inbjudna gäster från det gröna näringslivet blev det en intressant dag, fylld av samtal och diskussioner. Målet var att tillsammans diskutera hur alla inblandade kan påverka det gröna näringslivet.

– Jag ser alltid fram emot evenemang som Green Meet. Trots att jag har höga förväntningar blir jag alltid positivt överraskad. När vi får chansen att samlas och diskutera branschens utmaningar om möjligheter, gör vi någonting viktigt, på riktigt.

Här är ämnena som diskuterades på Green Meet:

Annika R Hermanrud, LRF Media: Journalistik är viktigare än någonsin tidigare. Vad innebär det för dig som annonsör? Och hur samspelar journalistik och annonser för att hjälpa läsarna?

Cecilia Fritzon och David Edström, RAM: Så kan du mäta och följa upp effekten av din annonsering med hjälp av RAM.

Sebastian Tibbling, A_delivery: Utnyttja tekniken för att maximera dina resultat. Hitta strategier och nya vägar för att arbeta på ett mer dynamiskt och datadrivet sätt.

Zandra Lundin och Nicolas Balint, Showroom och Kjell&Co: Liveshopping och socialisering skapar nya målgrupper. Hur har Kjell&Co lyckats och inspirirerat varumärken i en rad olika branscher?

Björn Lorentzi, tf kommersiell chef, LRF Media:  Olika kunder kräver olika bearbetning och tålamod. Diskussion om vad som förenar företag som har lättare att sälja än andra