Nyheter

Land utökar sitt fokus på annonsförsäljning

Land är Sveriges största familjetidning och nu satsar man ytterligare på att bredda sin annonsförsäljning till konsument genom samarbetspartnern Cape Media .

Vårt varumärke Land har försett läsare med inspirerande berättelser om landsbygdens skönhet, kultur och människor sedan första utgåvan 1971 – och intresset för ämnena håller i sig. Den senaste Orvestomätningen visade tydligt att Land nu är Sveriges största familjetidning, med en räckvidd på 275 000. 

Tidningen Land ska fortsätta vara en viktig del av sina läsares liv och nu satsar man på att öka annonsförsäljningen genom anlita Cape Media för annonser riktade mot konsument.
– Vi är såklart mycket nöjda över att äntligen sätta igång samarbetet med Cape Media för att ytterligare utveckla de möjligheter vi ser som annonsplattform, säger Helena La Corte, VD för LRF Media.
– Cape Media är en rutinerad spelare och har dessutom en enorm erfarenhet av att utveckla digitala affärer. De har en dokumenterat stark förståelse för de behov och krav som våra läsare i hela landet har. Vi tror att det här kommer att ge oss möjligheten att ytterligare förstärka vår position och göra vårt erbjudande ännu mer relevant och attraktivt för våra läsare.
Cape Medias försäljningsdirektör Jonatan Söderström kommenterar samarbetet:

–  Vi har lång vana av att arbeta med annonsörer i hela landet inom den aktuella målgruppen och har sedan 2013 utvecklat och drivit stora delar av Vi i Villas annonsaffär, som har en liknande profil. Därför har vi också länge sneglat på Land, som vi själva annonserat i, och vet att det är en högkvalitativ produkt som lever upp till både läsare och annonsörers förväntan.

– Det ska bli otroligt kul att få bevisa Land som mediekanal för våra annonsörer, säger Jonatan Söderström.

Björn Lorentzi
Tf kommersiell chef LRF Media