Nyheter

LRF Medias VD Ann Henriksson livepoddar med Publicistpodden i Almedalen

När Almedalsveckan i Visby återuppstår efter pandemin avslutar Sveriges Tidskrifter sin seminariedag den 5 juli med att livepodda Publicistpodden. Med på scenen är Ann Henriksson, VD för LRF Media och vice ordförande för Sveriges Tidskrifter.

– Vi kommer bland annat att prata om rekryteringsbehoven i mediebranschen, en fråga som jag själv tycker är viktig och som jag har lyft flera gånger tidigare. Här utmanas vi av programledaren Jonas Nordling, som ifrågasätter om mediecheferna är tillräckligt bra chefer. Självklart finns det både bra och dåliga chefer i branschen, men framförallt tror jag att vi måste prata om vad mediehusen erbjuder när det gäller arbetssätt och utveckling – där har vi ett jobb att göra, säger Ann Henriksson.

Publicistpoddens Almedalenspecial sänds live från scenen på Donnerska husets takterass, där Sveriges Tidskrifter tidigare under dagen håller paneldebatter om både ”Medierna och framtidens stöd” samt ämnet ”Hot och hat mot journalister fortsätter – vad behöver egentligen göras?
Livepodden är den sista programpunkten för dagen, och Ann Henriksson har tillsammans med övriga poddgäster – Helle Klein, ordförande Sveriges Tidskrifter samt chefredaktör och VD Dagens Arbete, Thomas Mattsson, ordförande Utgivarna och senior advisor Bonnier News och Hanna Stjärne, VD Sveriges Television – också lovat att analysera årets upplaga av just Almedalen.
​​​​​​​
– Ja, vi får väl se vad vi tycker när Almedalen är igång, säger Ann Henriksson. Jag har varit med ett par gånger tidigare i Publicistpodden, och det ska bli väldigt roligt att livepodda – det blir alltid mer nerv när något sänds direkt, så det ser jag fram emot!

Läs mer om alla Sveriges Tidskrifters event i Almedalen här.