Nyheter

Nu är varumärket Lands populära Landresor tillbaka!

- Vårt nya resekoncept innebär att vi kan erbjuda större valfrihet, med fler resmål och mer reseinnehåll till våra läsare. Dessutom kommer temaresor och personliga upplevelser att få en större roll, både när det gäller utrikes- och inrikesresor inom Sverige, lovar Qamyar Ghomi, chef för kommersiella avdelningen på LRF Media.

Bakom Landresors breda utbud finns ett nytt och nära samarbete med flera olika researrangörer. Alla resor bokas enkelt via sajten land.se/landresor och målet är att kunna erbjuda ett så brett utbud som möjligt.

–  I vårt nya resekoncept har vi knutit till oss fler aktörer med många resmål, så att var och en kan hitta det som passar ens personliga intressen, säger Qamyar Ghomi.

I spåren av pandemin har varumärket Lands reseaktiviteter varit nästintill inställda de senaste två åren. I stället har teamet som håller i Lands läsarresor lagt tid på att ta reda på vilka resmål läsarna längtar efter att åka till, hur de vill åka och hur ofta de vill åka. Det har resulterat i allt från mat- och vinresor till Toscana och historiska resmål som Normandie, till turer i de spanska pilgrimernas fotspår och rundresor till svenska slottsträdgårdar.

– Det är så roligt att vi kan arrangera våra Landresor igen! Under pandemin har många av våra läsare längtat efter att få ut och resa igen, och vi ser fram emot att både kunna erbjuda dem det och att vi får träffa dem, säger Joel Linderoth, chefredaktör för Land.

Qamyar Ghomi
Chef Kommersiella avdelningen, LRF Media
Joel Linderoth
Chefredaktör Land