Nyheter

Snart lanseras ATLs nya sajt!  

Mer läsning, tydligare innehåll, en ny e-tidning och en app som förenklar läsningen. Det är några av nyheterna när LRF Medias varumärke ATL inom kort lanserar sin nya sajt. 

På ATLs redaktion är det bråda dagar. Inom de närmaste veckorna släpper man en helt ny version av sajten atl.nu.

Både utvecklingsteam och redaktion har arbetat intensivt för att skapa en sajt där det är lätt att hitta rätt och där den breda nyhetsbevakningen av det gröna näringslivet syns tydligt. 

– Vi har lagt stor möda på att lära oss mer om vad våra läsare vill se mer av, hur de helst tar del av innehållet och vilka tjänster som kan hjälpa läsarna att göra bättre affärer i sina företag, säger Lilian Almroth, chefredaktör på ATL. 

Den vane ATL-läsaren möts av ett helt nytt utseende på atl.nu, med en ny och förbättrad navigering och paketering av tjänster som ger nytta.

Lättare att hitta innehåll

– Vi ska förstås fortsätta att bevaka allt som händer inom det gröna näringslivet ur ett brett perspektiv, men på nya atl.nu ska det också bli lättare att hitta det innehåll som varje besökare är intresserad av, säger Lilian Almroth.

Ny e-tidning och ny form i print

Parallellt med den nya sajten har ATL också arbetat fram en ny e-tidning, där det går att välja hur man vill ta del av innehållet – som text eller pdf och så småningom också som upplästa artiklar. Och redan i höst kommer också en ny och uppdaterad pappersutgåva av ATL.

I brevlådan lagom till helgen

– Den nya pappersutgåvan kommer med en ny form, fler sidor och ännu mer innehåll. Tidningen kommer att landa i brevlådan lagom till helgen, och från och med vecka 34 kommer ATL en gång i veckan, i stället för två, säger Lilian Almroth.

Lilian Almroth
Chefredaktör ATL och redaktionell produktionsansvarig för Lantmannen