Nyheter

Skira skördade framgångar, men vinsten uteblev

Skira, det startupbolag som LRF Media är delägare i, har fått stor uppmärksamhet i media för sina insatser i Di Digital Startup Tour.

Skira räckte inte till vinst i Di Digital Startup Tour, men tycker ändå att man skördat framgångar med sin medverkan.

– Jag är jättenöjd med min och Skiras insats, även om det inte räckte till vinst, säger Felicia Bindekrans, marknadsansvarig på Skira.

Di Digital Startup Tour är en tävling där startups från hela Sverige pitchar sin affärsidé inför publik och en jury bestående av investerare. Tävlingen syftar till att hitta de bolag som "kommer att revolutionera branscher, skapa nya behov eller hitta lösningar på gamla problem". Skira tog sig till final tillsammans med sex andra utvalda bolag, och mötte stenhård konkurrens. Till slut stod Kognity, som utvecklar digitala läroböcker, överst på prispallen.

– Kognity är verkligen en värdig vinnare, och för Skiras är det roligt att ha varit med i tävlingen. Det är värdefullt för oss att vi har synts i media i den omfattning som Di Digital Startup har gett oss. Det är en jättebra arrangerad tävling och vi är supernöjda med Skira tog sig till final, säger Felicia Bindekrans.

För mer information, kontakta Felicia Bindekrans, Skira, på telefon 0738293259.