Nyheter

AGFO nominerade till Tidskriftspriset 2018!

Genom att ta ett innovativt grepp kring en traditionell sektor har Agfo med data, möten och nyfikenhet lyckats etablera en ny mötesplats för en ny bransch. Så lyder delar av motiveringen när LRF Medias varumärke AGFO nominerades till Tidskriftspriset 2018. "Otroligt kul, peppande och väldigt hedrande", säger Frida Jonson och Lovisa Madås, ansvarig för AGFO.

Sveriges Tidskrifter, som står bakom Tidskriftspriset, delar varje år ut 14 priser bland annat till årets tidskrift och årets journalist. I år är AGFO nominerade i kategorin Årets Utvecklare. Priset ges till en person eller ett team som bidragit till att skapa nya spännande digitala lösningar eller förbättrat en redan befintlig kanal, ett system eller en produkt på ett spännande sätt.

Så här lyder motiveringen:
"Agfo samlar jordbrukssektorn och matproducenter med olika redaktionella koncept. Genom att ta ett innovativt grepp kring en traditionell sektor har Agfo med data, möten och nyfikenhet lyckats etablera en ny mötesplats för en ny bransch."

Frida Jonson och Lovisa Madås, grundare av AGFO:

– Otroligt kul, peppande och väldigt hedrande att bli nominerade till ett så prestigefullt pris! Det är ett kvitto på att kombinationen rätt idé, rätt team och rätt process lönar sig. Och att LRF Media är mediehuset som vågar ta ut nya riktningar. Hos oss på AGFO är framtidens matsystem i fokus, och nomineringen ger oss extra energi att fortsätta driva förändringen av matsystemet, säger Lovisa Madås och Frida Jonson.

De nominerade är:

Utvecklingsteamet för Chef Webbkurser
Martin Karlsson och Kristofer Öste för Offside/Filter
Utvecklingsteamet för Kit Story Engine
AGFO, LRF Media

🏆 AGFO nominerades tidigare i år till Livsmedelspriset 2018.

Vill du veta mer? Kontakta Lovisa Madås eller Frida Jonson, AGFO.

Tidskriftspriset 2018

  • Vinnaren koras vid Tidskriftsgalan den 7 november. AGFO:s Lovisa Madås är en av talarna under konferensen som föregår galan.
  • Årets Utvecklare belönas med 10 000 kr, ett diplom med en kort motivering och har rätt att till nästa års utdelning av priset hänvisa till utmärkelsen i redaktionella och marknadsföringssammanhang.
  • Sveriges Tidskrifter, som står bakom Tidskriftspriset, vill att priset ska verka för en hög kvalitet inom tidskriftsbranschen genom att premiera goda förebilder och nyskapande insatser.