Nyheter

Från blödande bolag till lönsam affär – LRF Medias VD om att våga fatta beslut

LRF Medias VD Ann Henriksson talar om framgångsfaktorerna bakom att transformera ett traditionellt mediebolag till en lönsam affär på Agentums frukostföreläsning.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

Ann Henriksson, VD, LRF Media

När Ann Henriksson för snart två år sedan blev VD för LRF Media var det ett bolag som gjort många nedskärningar och hade rejält röda siffror; ett år senare var bolaget ett av de mest lönsamma i mediebranschen.

Ann kommer att prata om hur man kan lyckas med en transformation idag, om möjligheter och osäkerheter i den digitala eran samt om vikten av att våga fatta beslut.

Anmäl dig till Agentums och Ann Henrikssons föreläsning den 21/12 här: https://simplyevents.io/frukostDec

LRF Media i samarbete med svensk startup som vill klimatkompensera e-handeln

LRF Media inleder ett samarbete med det svenska startupbolaget mildra som erbjuder en teknisk lösning för e-handlare för att beräkna och kompensera klimatpåverkan av en varukorg. Med hjälp av mildras teknologi kan konsumenter klimatkompensera sina köp direkt i check-outflödet.

Läs mer

LRF Medias VD i intervju med Media720 om planerna för hösten 2020

Att genomföra ett antal teknik- och tjänstesatsningar, att fortsätta utveckla de bolag som LRF Media ...

Läs mer

Småländskt fiskeföretag Årets Spjutspets 2020

Tiraholms Fisk, vid sjön Bolmen, har utsetts till Årets Spjutspets 2020. Företaget har trots coronapandemin lyckats öka sin omsättning i vår.

Läs mer