Nyheter

Från blödande bolag till lönsam affär – LRF Medias VD om att våga fatta beslut

LRF Medias VD Ann Henriksson talar om framgångsfaktorerna bakom att transformera ett traditionellt mediebolag till en lönsam affär på Agentums frukostföreläsning.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

Ann Henriksson, VD, LRF Media

När Ann Henriksson för snart två år sedan blev VD för LRF Media var det ett bolag som gjort många nedskärningar och hade rejält röda siffror; ett år senare var bolaget ett av de mest lönsamma i mediebranschen.

Ann kommer att prata om hur man kan lyckas med en transformation idag, om möjligheter och osäkerheter i den digitala eran samt om vikten av att våga fatta beslut.

Anmäl dig till Agentums och Ann Henrikssons föreläsning den 21/12 här: https://simplyevents.io/frukostDec

Land Lantbruk kartlägger: Så mycket svensk mat serverar din kommun till barn och äldre

Måltiderna i offentliga kök omsätter 30 miljarder årligen – men det är upp till varje kommun att bestämma hur mycket svensk mat som serveras. Land Lantbruk har undersökt 224 kommuner, där Skövde är i topp med 76,9 procent svenska råvaror. "Det är hyckleri att servera barn och gamla importerad lågprismat som inte producerats enligt de krav som finns på livsmedelsproducenter i den egna kommunen", säger Lena Johansson, politisk chefredaktör på Land Lantbruk.

Läs mer

Vem blir Årets spjutspetsföretag i det gröna näringslivet?

För nittonde gången arrangerar Land Lantbruk tillsammans med Ludvig & Co, LRF Ungdomen samt Swedbank och sparbankerna tävlingen Årets spjutspets för innovativa och nytänkande företag inom jord- och skogsbruket.

Läs mer

Land Lantbruk granskar: Så bevakar medierna jord- och skogsbruk

I en ny omfattande granskning har Land Lantbruk och Land Skogsbruk undersökt hur ämnesområdena lantbruk och skogsbruk bevakas i några av landets största medier. Ur det gröna näringslivets perspektiv är resultatet är nedslående.

Läs mer