Nyheter

Andreas Norén blir LRF Medias nya CFO

Under oktober förra året påbörjade LRF Media sin jakt efter en affärsinriktad CFO. Idag står det klart att Andreas Norén kommer att axla rollen från mitten av mars.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

Andreas Norén var senast chefscontroller för affärsorganisationen inom Landshypotek Bank, som precis som LRF Media verkar för landsbygden och det gröna näringslivet. Andreas har många års erfarenhet av ledande befattningar, samt utöver controlling seniora kunskaper inom IT och analys i bagaget.

– Andreas gedigna erfarenhet inom ekonomi, IT, sälj - och affärsanalys blir viktiga i den fortsatta utvecklingen av LRF Medias affärer. Att han även är insatt i det gröna näringslivet är positivt, säger Ann Henriksson, VD LRF Media.

Sedan omorganisation under 2016 är kundfokus, analys och affärsutveckling centrala delar för fortsatt framgång för LRF Media. Stor fokus 2017 kommer att ligga på att utveckla produkter och tjänster och att vidareutveckla de digitala erbjudandena hos mediehusets varumärken: ATL, Land, Land Lantbruk, Skogsland och Lantmannen.

– Jag känner mig stolt och glad över att tillträda tjänsten som affärsorienterad CFO. LRF Media är inne i en spännande förändringsresa med fokus på tillväxt och nya affärs- möjligheter. Den tydliga affärsorienteringen, bredden och ansvaret i ledarskapsrollen var något som attraherade mig. Att få fortsätta verka i ett företag för den svenska landsbygden och gröna näringslivet ligger mig varmt om hjärtat. Jag ser mycket fram emot att leda avdelningen, träffa medarbetarna och tillsammans ta nästa steg till att stödja affären, säger Andreas Norén

Philip von Heideken är Teknikutmaningens första vinnare

LRF Medias varumärke Land Lantbruk har under året drivit tävlingen Teknikutmaningen där unga har tävlat med sin bästa tekniska idé eller innovativa lösning. Philip von Heideken är den första vinnaren i tävlingen med sitt bidrag, det automatiska avlastarbordet.

Läs mer

LRF Media firar 30 år med distansparty och film!

Den 23 november 2020 fyllde LRF Media 30 år som bolag. Det blev ett 30-årsfirande ...

Läs mer

Pandemin påverkar inte företagens hållbarhetsarbete, säger Hållbarhetsrapporten från LRF Media

Företagens inställning till hållbarhet har inte påverkats under pandemin och intresset för hållbarhetsfrågor har till och med ökat. Enligt den nya upplagan av Hållbarhetsrapporten från LRF Media är det tydliga hållbarhetsmål och strategier som gjort att hållbarhetsfrågor behållit sin viktiga roll för företagen.

Läs mer