Nyheter

Andreas Norén blir LRF Medias nya CFO

Under oktober förra året påbörjade LRF Media sin jakt efter en affärsinriktad CFO. Idag står det klart att Andreas Norén kommer att axla rollen från mitten av mars.

Sanna SjöholmChef Kommunikation

Andreas Norén var senast chefscontroller för affärsorganisationen inom Landshypotek Bank, som precis som LRF Media verkar för landsbygden och det gröna näringslivet. Andreas har många års erfarenhet av ledande befattningar, samt utöver controlling seniora kunskaper inom IT och analys i bagaget.

– Andreas gedigna erfarenhet inom ekonomi, IT, sälj - och affärsanalys blir viktiga i den fortsatta utvecklingen av LRF Medias affärer. Att han även är insatt i det gröna näringslivet är positivt, säger Ann Henriksson, VD LRF Media.

Sedan omorganisation under 2016 är kundfokus, analys och affärsutveckling centrala delar för fortsatt framgång för LRF Media. Stor fokus 2017 kommer att ligga på att utveckla produkter och tjänster och att vidareutveckla de digitala erbjudandena hos mediehusets varumärken: ATL, Land, Land Lantbruk, Skogsland och Lantmannen.

– Jag känner mig stolt och glad över att tillträda tjänsten som affärsorienterad CFO. LRF Media är inne i en spännande förändringsresa med fokus på tillväxt och nya affärs- möjligheter. Den tydliga affärsorienteringen, bredden och ansvaret i ledarskapsrollen var något som attraherade mig. Att få fortsätta verka i ett företag för den svenska landsbygden och gröna näringslivet ligger mig varmt om hjärtat. Jag ser mycket fram emot att leda avdelningen, träffa medarbetarna och tillsammans ta nästa steg till att stödja affären, säger Andreas Norén

Land Lantbruks tävling Teknikutmaningen skapar framtidens lösningar

Nu öppnar Land Lantbruk upp Teknikutmaningen, tävlingen som hyllar innovationer inom de gröna näringarna. Tävlingen arrangeras för femte gången i rad, och nytt för i år är att man också välkomnar uppfinningar som gynnar skogsbruket.

Läs mer

ATL lanserar nyhetsbrev om hållbarhet

Klimat- och hållbarhetsfrågor är avgörande frågor för de gröna näringarna. Nu växlar LRF Medias varumärke ATL, Lantbrukets affärstidning, upp hållbarhetsbevakningen och startar nyhetsbrevet ATL Hållbarhet.

Läs mer

Rekordstort intresse för AGFO transformation

Anders Engström, innehållsansvarig på AGFO, över 500 har anmält sig – vad tror du att ...

Läs mer