Nyheter

Johan Svensson till LRF Media som affärsutvecklingschef

LRF Media har varit på jakt efter en ny affärsutvecklingschef och nu är det klart att det blir Johan Svensson som kommer att få rollen.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

Johan Svensson kommer närmast från Berghs School of Communication där han har haft en central roll som affärsutvecklingschef och uppskattad föreläsare både för studenter och företag. Ann Henriksson, VD på LRF Media, är väldigt glad över att ha knutit Johan till LRF Media och ser det som ett kvitto på bolagets attraktionskraft.

– Jag är glad att ha rekryterat Johan till oss och är säker på att han kommer att bidra med massor av spets, energi och driv i vår affärsutveckling, säger LRF Medias VD Ann Henriksson, och fortsätter:

– Johans fokus på kund och förmåga att se rätt trender och affärer kommer att vara en av nycklarna för oss i vår fortsatta resa.

Under 2016 har LRF Media genomgått en stor förändring och sålt av sina magasinstitlar till bland annat Bonniers. Den nya positionen som Landsbygdens och Det gröna näringslivets mediehus innebär fokus på utveckling av varumärkena ATL, Land, Land Lantbruk och Lantmannen samt tjänster kopplade till landsbygd och det gröna näringslivet.

– LRF Media har klarat av en tuff och nödvändig omställning och är i mina ögon ett av de allra intressantaste mediebolagen i dag. Jag attraheras av den tydliga inriktning som mediehusets varumärken nu tillsammans står för, och är övertygad om att det är grunden för många spännande koncept och samarbeten framåt. Det ska bli oerhört roligt att få vara med och leda arbetet att utveckla affärer för hela Sverige och framförallt inom det gröna näringslivet, säger Johan Svensson

Johan Svensson kommer att börja på LRF Media i februari 2017.

Land Lantbruks politiska chefredaktör blir ny ordförande för IFAJ

- Det känns roligt, ansvarsfullt och utmanande att få leda IFAJ. Föreningen bildades 1956 så ...

Läs mer

LRF Media i samarbete med svensk startup som vill klimatkompensera e-handeln

LRF Media inleder ett samarbete med det svenska startupbolaget mildra som erbjuder en teknisk lösning för e-handlare för att beräkna och kompensera klimatpåverkan av en varukorg. Med hjälp av mildras teknologi kan konsumenter klimatkompensera sina köp direkt i check-outflödet.

Läs mer

LRF Medias VD i intervju med Media720 om planerna för hösten 2020

Att genomföra ett antal teknik- och tjänstesatsningar, att fortsätta utveckla de bolag som LRF Media ...

Läs mer

Faktaruta

Lorem ipsum dolor sit amet
sdvlösdv as as vösa
osvkrvelrknekrb
dfmkbdfklbd