Nyheter

Johan Svensson till LRF Media som affärsutvecklingschef

LRF Media har varit på jakt efter en ny affärsutvecklingschef och nu är det klart att det blir Johan Svensson som kommer att få rollen.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

Johan Svensson kommer närmast från Berghs School of Communication där han har haft en central roll som affärsutvecklingschef och uppskattad föreläsare både för studenter och företag. Ann Henriksson, VD på LRF Media, är väldigt glad över att ha knutit Johan till LRF Media och ser det som ett kvitto på bolagets attraktionskraft.

– Jag är glad att ha rekryterat Johan till oss och är säker på att han kommer att bidra med massor av spets, energi och driv i vår affärsutveckling, säger LRF Medias VD Ann Henriksson, och fortsätter:

– Johans fokus på kund och förmåga att se rätt trender och affärer kommer att vara en av nycklarna för oss i vår fortsatta resa.

Under 2016 har LRF Media genomgått en stor förändring och sålt av sina magasinstitlar till bland annat Bonniers. Den nya positionen som Landsbygdens och Det gröna näringslivets mediehus innebär fokus på utveckling av varumärkena ATL, Land, Land Lantbruk och Lantmannen samt tjänster kopplade till landsbygd och det gröna näringslivet.

– LRF Media har klarat av en tuff och nödvändig omställning och är i mina ögon ett av de allra intressantaste mediebolagen i dag. Jag attraheras av den tydliga inriktning som mediehusets varumärken nu tillsammans står för, och är övertygad om att det är grunden för många spännande koncept och samarbeten framåt. Det ska bli oerhört roligt att få vara med och leda arbetet att utveckla affärer för hela Sverige och framförallt inom det gröna näringslivet, säger Johan Svensson

Johan Svensson kommer att börja på LRF Media i februari 2017.

Philip von Heideken är Teknikutmaningens första vinnare

LRF Medias varumärke Land Lantbruk har under året drivit tävlingen Teknikutmaningen där unga har tävlat med sin bästa tekniska idé eller innovativa lösning. Philip von Heideken är den första vinnaren i tävlingen med sitt bidrag, det automatiska avlastarbordet.

Läs mer

LRF Media firar 30 år med distansparty och film!

Den 23 november 2020 fyllde LRF Media 30 år som bolag. Det blev ett 30-årsfirande ...

Läs mer

Pandemin påverkar inte företagens hållbarhetsarbete, säger Hållbarhetsrapporten från LRF Media

Företagens inställning till hållbarhet har inte påverkats under pandemin och intresset för hållbarhetsfrågor har till och med ökat. Enligt den nya upplagan av Hållbarhetsrapporten från LRF Media är det tydliga hållbarhetsmål och strategier som gjort att hållbarhetsfrågor behållit sin viktiga roll för företagen.

Läs mer

Faktaruta

Lorem ipsum dolor sit amet
sdvlösdv as as vösa
osvkrvelrknekrb
dfmkbdfklbd