Nyheter

Marknadsrapporten: LRF Media i nytt samarbete med Torbjörn Iwarson

Tillsammans med råvarumarknadsexperten Torbjörn Iwarson lanserar LRF Media en ny tjänst – Marknadsrapporten.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

Marknadsrapporten är ett betalt nyhetsbrev som publiceras varje söndag. Det innehåller djuplodande och initierade analyser av den internationella råvarumarknaden med tydligt fokus på jordbruksnära råvaror.

Nyhetsbrevet riktar sig till den som har ett stort intresse av råvaruhandel och som vill vara påläst, kunnig och ligga steget före. För de djuplodande och initierade analyserna står råvarumarknadsexperten Torbjörn Iwarson.

– Genom att läsa Marknadsrapporten får man den information man behöver för att fatta bättre och mer affärsmässiga beslut om marknadsföring av sina produkter eller om inköp av foder, till exempel, säger Torbjörn Iwarson och fortsätter:

– Priserna varierar och hur man agerar i förhållande till det har idag en stor påverkan på resultatet i ett lantbruksföretag.

Torbjörn Iwarson har lång erfarenhet av råvaruhandel från bland annat Handelsbanken och SEB. Han har skrivit flera handböcker, han är dessutom en välkänd tidningskrönikör.

Sista chansen att anmäla sig till Öppen trädgård 2022

Anmälningarna till årets upplaga av Lands stora trädgårdsfest, Öppen trädgård, trillar in. Och nu börjar det dra ihop sig om du och din trädgård ska vara med på årets kalas. Sista anmälningsdag är den 31 maj - klart du ska vara med!

Läs mer

Maria Bergstén är vinnare av Hela Sveriges Stora Land-pris

En idrottshall som växte till en mötesplats för hela bygden. I Stöcke utanför Umeå har Maria Bergstén tillsammans med ett gäng andra bybor sett till att drömmen blev till verklighet och därför står hon som vinnare av Hela Sveriges Stora Land-pris 2022.

Läs mer

Malin Hagman blir ny Head of People and Culture på LRF Media

Malin Hagman får den nya rollen som Head of People and Culture på LRF Media. Hon tillträder sin nya roll 1 augusti. – Kultur och arbetssätt är en viktig och prioriterad fråga för oss på LRF Media, och nu bygger vi ut HR-rollen för att kunna stötta utvecklingen i koncernens bolag Brath, Brid, Ehandel och Showroom också, säger VD Ann Henriksson.

Läs mer