Nyheter

Katja Samoilina går in i Trendflows styrelse

LRF Media har ingått ett strategiskt samarbete med facebookbyrån Trendflow och stärker det totala kunderbjudandet inom digital kommunikation och marknadsföring. Sedan tidigare finns kommunikationsbyrån Brid Agency och SEO-byrån Brath inom LRF Media.

Nu går Katja Samoilina som är affärsutvecklare på LRF Media in i styrelsen på Trendflow efter att LRF Media ingått ett strategiskt samarbete med dem (läs mer om samarbetet här). Katja har lång erfarenhet av arbete med sociala medier och är bl. a. produktägare för väderappen Grönt väder. Katja är även initiativtagare till Klimatpanelen.nu och Mediaboost och driver flera av LRF Medias pågående affärsutvecklingsprojekt.

- TrendFlow har lyckats rivstarta sin affär och få ett imponerande antal kunder på kort tid. Med spetskompetenser inom facebook- och instagramannonsering och kunskap inom marknadsföring, UX och försäljning har de alla förutsättningar att bygga en hållbar affär framöver. Det ska bli spännande att vara med i styrelsen och bidra till resan framåt, säger Katja Samoilina.

Alexander Vas, VD på Trendflow, är glad att få in extern kompetens in bolaget.

- Katja Samoilina har massor av erfarenheter inom viktiga områden som affärsutveckling och strategi vilket är avgörande för Trendflow framåt. I och med Trendflows nuvarande framfart är det mycket glädjande att ha driftiga personer som Katja med på resan då hon medför kunskaper till oss som hade varit svåra att utveckla på egen hand, säger Alexander Vas.

Även LRF Medias dotterbolag SEO-byrån Brath har tagit in extern kompetens i styrelsen med Hanna Nätt-Falkäng som är global marknadsdirektör på IT-bolaget Columbus. Läs mer om det här.

Johan Svensson
VD Ehandel, Affärsutvecklingschef LRF Media