Nyheter

AGFO nominerade till Livsmedelspriset!

Den 13 september har LRF Medias varumärke AGFO chansen att kamma hem Livsmedelspriset, det pris som LivsmedelsFöreningen delar ut till företag, organisationer eller personer som arbetar på ett innovativt och inspirerande sätt.

Sanna SjöholmChef Kommunikation

Livsmedelspriset har delats ut sedan 1964 och AGFO är en av 17 nominerade i år.

Motiveringen till nomineringen är:

”Med sin stora energi och förmåga till att vara både agila och superinnovativa har de utvecklat AGFO talkAGFO growth och AGFO weekly, förutom sin AGFO globala kalender och sina kartor över både de innovativa företagen och de som verkar i stödsystemet för företagen. 

Det jag gillar är deras entusiasm, väldiga nyfikenhet, mod och att de har ett djup och en trovärdighet i vad de gör. De hittar så inspirerande nyheter och samtidigt vågar de utmana trenderna och fråga sig om allt det som är trendigt också är smart, klokt och riktigt! 

Med hjälp av journalistik och tjänster inspirerar och accelererar de livsmedelsystemet. Och genom AGFO Growth knyter de ihop det vi gärna sett som en lång livsmedelskedja (med en början och ett slut) till ett cirkulärt system, som kan och måste samverka mycket bättre för att Sverige ska bli det land som visar vägen till framtidens livsmedelssystem. Tillsammans kan vi utveckla en blomstrande näring som löser de centrala samhällsutmaningarna och AGFO injicerar oss sannerligen med energi att göra det!”

Frida Jonson och Lovisa Madås, grundare av AGFO, säger i en kommentar:

– Det är fantastiskt roligt och smått omvälvande att vara nominerade i det här urstarka fältet av inspirerande personer och företag. Nomineringen gör oss än mer taggade att fortsätta driva förändringen av matsystemet för att möta de utmaningar vi står inför. Vi lovar att fortsätta injicera energi i alla dess former!

Här kan du signa upp dig för nyhetsbrevet AGFO Weekly, ladda hem AGFOS omtalade kartor och läsa fler nyheter!

Lovisa Madås
Affärsutvecklare